als storting geboekt

bas
Topic Starter

als storting geboekt

#1 , 26 dec 2010 14:33

uit bankhistorieken is gebleken dat van een rekening 62000 euro afgaat en op het zelfde moment in het zelfde kantoor (dexia) dit bedrag overgaat naar een andere rekening ; deze overdracht staat geboekt als een "storting" ... om de oorsprong te camoufleren (mbt erfenis/gift) ; infeite zou het toch geboekt moeten staan als "overschrijving" ; er is medewerking geweest van het kantoor ; wat kan ik doen of tot wie/wat kan ik mij wenden of wordt dit oogluikend toegestaan? de medewerkers van het kantoor zeggen dat het nog voorkomt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 dec 2010 14:55

Niemand kan verbieden dat men geld cash opneemt en het daarna op een andere rekening stort.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#3 , 26 dec 2010 17:00

Dit is van het kantoor toch een riskante overdracht. Er wordt geen enkele keer meer zo'n bedrag uitbetaald voor een cheque. Bij een storting boven 10.000 € moet het kantoor een nota opmaken ivm. de wet op witwaspraktijken. Bovendien is de vraag of er zoveel geld wel aanwezig was in het kantoor , of ze dus uberhaupt in staat waren dergelijk bedrag uit te betalen. Indien het om ene handgift gaat , kan idd nagegaan worden of die verrichting als dusdanig kon gebeurren.
Indien u zich benadeeld voelt , noteer de gegevens van de verrichting. Het kantoor moet desnoods , bij betwisting , kunnen zeggen wat er juist gebeurd is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Creatief

#4 , 27 dec 2010 14:33

Waarschijnlijk zal deze handeling dateren van voor 2005.
We constateerden eveneens dezelfde handeling, hetzij met 7000 € minder. Bij ons kwam het geld in contantjes vermoedelijk van de rekening van Dexia (niet nagetrokken) en werd het bedrag gestort op een éénuursrekening. Het integrale bedrag werd overgeschreven op de rekening van een bevoorrecht kind. De éénuursrekening werd onmiddellijk afgesloten.

Vorige week haalde mijn partner toevallig 1200 € via netbanking van de spaarrekening af en schreef (lees stortte) het geld over op de zichtrekening. Aangezien deze handeling met netbanking werd verricht, vond ik het zeer eigenaardig dat het geld gestort werd.

We zijn beiden nu 2 jaar verder. Ik had gehoopt dat de erfeniskwestie bij jou onder voeten was en was wel nieuwsgierig naar het einde van het verhaal.
Meer nieuws over ons, vind je in je PB.

Terug naar “Bank & Beurs”