Geldigheid schuldsaldoverzekering

vincekn
Topic Starter

Geldigheid schuldsaldoverzekering

#1 , 01 dec 2010 17:01

Hallo,

In 2008 kochten mijn vrouw en ik een huis. We sloten hiervoor een schuldsaldoverzekering af. Hiervoor vulden we een gezondheidsverklaring in naar eer en geweten, waarin staat dat we beiden gezond zijn enz. Even later werd de schuldsaldoverzekering officieel goedgekeurd en in de goedkeuring stond dat de schuldsaldoverzekering in voege treedt bij de betaling van de eerste premie, een dikke maand later.

Nà het ondertekenen van de gezondheidsverklaring en nà het ontvangen van de goedkeuring, maar nog vóór de betaling van de eerste premie (zelfs nog voor het ondertekenen van de koopakte bij de notaris), werd bij mijn vrouw borstkanker vastgesteld. Hiervan is ze niet meer te genezen.

Mijn vraag is : indien mijn vrouw overlijdt, wat zal er gebeuren met de schuldsaldoverzekering ? Is deze perfect in orde omdat de gezondheidsverklaring en goedkeuring er al was, of zal de schuldsaldoverzekering niet geldig zijn ?

Mvg,
Vincent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neogoa

#2 , 03 dec 2010 13:33

Volgens mij heeft die paragraaf enkel betrekking op het volgende

Indien u een contract getekend zou hebben, en u geen enkele keer betaald heeft, en er iets zou gebeuren, zij geen uitkering gaan doen.

Het is niet omdat u pas betaald op het einde van de maand, u in het begin van de maand niet verzekerd zou zijn.

Bovendien heeft het HEBBEN van borstkanker geen invloed op de uitkering enkel het overlijden zal het recht doen ontstaan van een uitkering.

Darenboven werden de verstrekte gegevens ingevuld voor de kennis van de borstkanker en kan jullie niets verweten worden.

Mijn vraag is nu of de vaststelling gedaan werd op verzoek van de verzekeraar of niet? Maw werden jullie aan een gezondheidstest onderworpen die opgelegd werd door uw verzekeraar?

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”