Bank blokkeert rekening

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

Bank blokkeert rekening

#1 , 17 nov 2010 08:32

Naar het schijnt zeggen de banken nu dat men niet meer in min mag gaan... ik heb hierover echter niets gevonden op het net. Mijn moeder vertelde mij dat ze 1000 euro in min staat en dat de bank nu haar rekening geblokkeerd heeft. Zij heeft echter maar een inkomen van 500 euro, wat dus wil zeggen dat de rekening gedurende twee maanden zal geblokkeerd zijn en dat zij dan gedurende die twee maanden geen huur en andere rekeningen zal kunnen betalen én geen eten zal kunnen kopen voor zichzelf en mijn twee minderjarige zussen die bij haar inwonen.

Toen ik dit verhaal hoorde viel ik helemaal uit de lucht, nuja zelf ga ik niet in min dus ik heb hiermee geen ervaring maar ik vraag mij af of dit echt zomaar kan ...

Ik veronderstel dat mijn moeder wel haar geld op een andere rekening kan laten zetten ? En elke maand kan proberen om op bovenvermelde rekening een bedrag te storten tot het bedrag van 1000 euro is aangezuiverd ?

Als iemand links heeft mbt dit onderwerp wil ik ze graag lezen. Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 17 nov 2010 08:39

Is een nieuwe wet op consumentenkredieten die vanaf 1 december ingaat.
http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/aid9 ... -rood.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#3 , 17 nov 2010 08:42

Bedankt voor uw antwoord, maar we zijn nog niet december en mijn moeder haar rekening werd reeds geblokkeerd ...

Reclame

Lightning

#4 , 17 nov 2010 09:04

Richt uw vraag aan de bank, zij zullen u het best kunnen verder helpen met hoe en waarom.

Lightning

#5 , 17 nov 2010 09:09