Lening op (zeer) korte termijn

denn1svc
Topic Starter

Lening op (zeer) korte termijn

#1 , 04 nov 2010 18:48

Hallo

Aangezien ik niets van het hele bankwezen afken, heb ik besloten om me eerst te informeren alvorens een stom gezicht te slaan bij de bank. :)

Mijn idee is om als concertorganisator te beginnen voor bekende internationale DJ's als Swedish House Mafia, David Guetta, Armin Van Buuren etc (4000-8000 man).

Uiteraard eist dit per concert een budget van om en bij de 50.000 - 60.000 Euro.

Ik vermoed niet dat je dit geld zomaar kunt lenen bij de bank zonder te kunnen 'bewijzen' dat ik dit 'waardig' ben, maar informeren kan dus nooit kwaad. :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gebruiker

#2 , 04 nov 2010 19:24

Normaal kan je elke lening krijgen als je 'voldoende' solvabel (=zekerheden geeft die de terugbetaling niet onzeker maken) bent. Dus als je woningen of gronden bezit (of andere personen die dergelijke zaken, of effecten edg, in pand willen geven als onderpand voor je krediet) die in waarde meer bedragen dan het bedrag van je krediet dan zal je dat krediet ook kunnen verkrijgen.

In alle andere gevallen zal je vermoeden wel waar worden.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

basejumper

#3 , 04 nov 2010 19:44

Als je plant om zelfstandig te beginnen zal je bij de bank een bedrijfsplan en financieel plan moeten voorleggen. Hoe zie je dat? Hoe dikwijls wil je concerten organiseren? Hoe zien je kosten en inkomsten eruit? Zijn er contracten met die DJ's? Wat is jouw ervaring? Hoeveel startkapitaal breng je in? En last but not least, welke waarborgen kan je geven.
Een ernstige bank zal enkel meegaan als blijkt dat je plan voldoende doordacht is. Luchtkastelen hebben kan geen kwaad, maar zie dat die tenminste zeer goed onderbouwd zijn. Zekerheden zijn het belangrijke sluitstuk maar niet de voorwaarde. Geen enkele bank verleent krediet om nadien gronden of huizen te verkopen. Je zal moeten kunnen bewijzen dat de opbrengst voldoende is om de kredieten terug te betalen. Een bank kijkt eerst naar de terugbetalingscapaciteit, pas nadien naar de waarborgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”