kan een overschrijving ergens als bewijs dienen?

me5
Topic Starter
Berichten: 8

kan een overschrijving ergens als bewijs dienen?

#1 , 25 mei 2010 15:16

Mijn broer heeft vaak geld tekort. Om hem dan toch uit de nood te helpen en indien het om zinvolle dingen is (dus geen alcohol), geef ik hem dit geld. Mijn moeder ook. Maar hij betaalt dit telkens terug via overschrijving.
Aangezien ik hem eigenlijk niet echt vertrouw, vraag ik mij nu af of dit ergens tot bewijs zou kunnen dienen? (eventueel later bij een verdeling of zo)

Het is misschien ver gezoch, maar ik vertrouw hem van geen kanten meer, t is altijd een pestkop geweest. Maar ik wil hier zekerheid over, ook voor hetgeen mijn ma hem geeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 25 mei 2010 15:53

Als hij bij de overschrijving telkens vermeld waarvoor deze was kan deze gebruikt worden.

me5
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 28 mei 2010 13:37

Bij mij , plaatst hij telkens een vermelding (van ma weet ik het niet). bvb Ik heb een boodschap meegebracht voor hem (want hij heeft geen wagen, fiets of ver te voet vindt hij lastig) en dan doet hij een overschrijving met vermelding van wat de aankoop was (bvb inktpatroon voor printer).

Eigenlijk geef ik hem beter nooit geen cash geld meer dan. En ook moeder, maar zij zal dit niet willen inzien, het is uiteindelijk nog haar zoon...

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”