termijnrekeningn

frieda.M
Topic Starter

termijnrekeningn

#1 , 28 feb 2010 13:02

Als men gelden van een spaarboekje of rekening erft worden die gewoon overgeschreven op naam van diegene die erft.

Wat indien men termijnrekeningen erft die nog jaren lopen?

Men kan de naam toch niet veranderenvan van de titularis van de termijnrekeningen. En de termijnrekening stoppen daar hebben de erfgenamen toch ook het recht niet toe denk ik.

Dus hoe zou dat werken aub

NB Ik hoop dat ik in de goede rubriek zit, want het betreft rubriek "banken" maar ook "erven"

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 28 feb 2010 13:41

Wanneer de titularis van een termijnrekening erft , en de erfgenaam is bekend , zijn de meeste banken bereid die termijnrekening vervroegd te stoppen. Er wordt dan een pro rata temporis intrest uitgekeerd , misschien aan een iets lager tarief dan voorzien.

Indien U in zo'n geval bent , vraag zeker aan uw bank de stopzetting van de termijnrekening. Misschien hebt U het geld nodig voor de successierechten , bijvoorbeeld.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”