Ik had bij de KBC een vrij groot bedrag gereserveerd om contant op te halen om materialen aan te kopen voor verbouwing woning. Dit was geen enkel probleem. Toen ik de gelden kwam halen mochten zij deze ineens niet meegeven ivm de hoogte van het bedrag en een of andere terroristische wetgeving.
Hierop was ik vrij overstuur (zat al onder tijdsdruk) waarop ik hen opdracht gaf om de gelden naar mijn nederlandse rekening door te storten middels een spoedoverboeking. Dit zou direct uitgevoerd worden.
Later die dag bleek dat de opdracht niet werd uitgevoerd maar de bank mijn rekening heeft geblokkeerd! De volgende ochtend ben ik met mijn aannemer naar de bank gegaan. Heb documenten overlegd waaruit bleek waar het geld vandaan kwam (verzekering) en waar het voor bestemd was (de factuur van de aannemer). De gelden zouden dezelfde dag middels een spoedoverboeking naar de aannemer gaan.
Er gebeurd echter niets. rekening blijft geblokkeerd, aannemer wordt niet betaald, na dreigen met advocaat en media gooit bankmedewerker de telefoon erop. Wat kan ik doen? kan nu niet eens tanken. Dit is gijzeling van mijn geld.