volmacht rekeningen

tanja_vde
Topic Starter
Berichten: 2

volmacht rekeningen

#1 , 29 dec 2009 15:16

Hey iedereen,

Ik ken iemand die een verre nonkel heeft en die wil dat hij een spaarrekening opent waarbij die nonkel volmacht heeft. De nonkel zal op deze rekening geld storten. De vraag is, kan die persoon hier geld door verliezen? Hij kent de achtergrond van de nonkel niet goed en heeft schrik dat als hij dat gaat doen, die nonkel vanalles kan uitspoken, waar hij dan voor aansprakelijk is. Bijvoorbeeld als die nonkel veel schulden zou hebben, komen ze de schulden dan bij hem halen of niet? De nonkel zegt dat hij wil in het oog houden wat hij met het geld doet, vandaar de volmacht. En ik denk dat degene die de volmacht heeft, niet veel meer kan doen dan het geld gebruiken ten voordele van de bezitter van de rekening. Maar ik ben daar helemaal niet zeker van, vandaar de vraag :) En de persoon die de rekening zou krijgen op zijn naam, wil natuurlijk niet opdraaien voor eventuele schulden die hij heeft, of die hij nog zal maken.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 29 dec 2009 18:39

Ik denk vooral dat oompje een rekening wil die niet op zijn naam staat en waar hij geld kan parkeren om zijn schuldeisers buiten spel te zetten.

Diegene op wiens naam de rekening staat kan vroeg of laat lastiggevallen worden omdat hij meewerkt aan een eventuele bedrieglijke verarming (zeker als hij daar op één of andere manier voordeel bij heeft).

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”