Bank vermoed frauduleuze transactie en blokkeert rekening en stopt de samenwerking
Geplaatst: 19 sep 2025 16:40
Ik heb 4000€ gestort naar een Roemeense rekening en de bank heeft dit geweigerd op vermoeden van fraude. Mijn rekening werd geblokkeerd en ik kan mijn rekening zelfs niet terugvinden in de app. Contactname met de bank : ik moest een verklaring afleggen bij de politie. Heb ik uiteindelijk gedaan. De bank vond de verklaring niet voldoende en heeft besloten de samenwerking stop te zetten, ik ben al meer dan 50 jaar klant van de bank, BNP Fortis. Ze zeggen dat ik een rekening moet openen bij een andere bank en dan zullen ze de tegoeden overmaken. Maar intussen kan ik dus niets meer doen op financieel vlak, geen aankopen met mijn bankkaart, geen overschrijvingen, niets nada.... Ook op mijn smeekbede om mij toch nog handelingen te kunnen uitvoeren wordt geen gevolg gegeven. Het duurt een 5 tal werkdagen vooraleer alles geregeld zou kunnen worden. Maar ik zit nu zonder geld. Dit is toch onmenselijk. Is dit trouwens wettelijk?