online spaarrekening en volmacht

josi
Topic Starter
Berichten: 551

online spaarrekening en volmacht

#1 , 12 aug 2009 13:02

Ik heb een online spaarrekening en wil mijn moeder volmacht geven.
Zij heeft echter geen pc(is ook te oud om hiermee te werken)Ze kan wel met Bc werken.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze ook aan deze rekening kan wanneer ze het wil zonder dat ik er hoef bij te zijn?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
digits
Berichten: 224

#2 , 12 aug 2009 14:51

meestal kan je 2 bankkaarten aanvragen. dus kan je je moeder 1 geven en jij de andere houden. dat is officieel niet echt een volmacht denk ik, maar in praktrijk komt het daar wel op neer.

Creatief
Berichten: 2513

#3 , 12 aug 2009 22:46

Bij Keytrade, Binck, Rabobank, Deutsche Bank enz. krijg je bij opening van je rekening documenten toegestuurd om je identiteitskaartgegevens in te vullen en eventueel een volmacht. Heb je deze formulieren niet meer, dan neem gewoon telefonisch contact op met die bank. Je vult ze in en stuurt ze per post terug.

Maak je een internetspaarrekening aan bij je gewone bank, bijv. Dexia, of KBC, Ing. dan kan je online een volmacht geven. Lukt het je niet, vraag het gewoon aan de bankbediende. Zij zitten aan het loket om je te helpen.

Wanneer je moeder een volmacht heeft, dan kan ze, indien het nodig is, altijd geld afhalen aan het loket. Een tweede bankkaart is wel handiger.

Reclame

basejumper
Berichten: 4674
Locatie: Diest

#4 , 16 aug 2009 13:27

Beste,

Toch wel even nakijken. Een online spaarrekening is doorgaans enkel via PC en via de Self bank bereikbaar. Je kan inderdaad je moeder een volmacht geven (dat kan in het kantoor). Indien je moeder klant is bij dezelfde bank dan zal jouw rekening via haar bankkaart beschikbaar worden (op de self bank kan ze onder "andere rekeningen" jouw rekening selecteren en geld afhalen. Indien zij geen klant is bij jouw bank zal ze een nieuwe bankkaart moeten aanvragen.
Laat duidelijk zijn dat een online spaarrekening enkel beschikbaar is via de automatische kanalen. Het verschil in vergoeding zit hem net in het wegvallen van de personeelskosten. Je kan enkel via PC of via de self bank met die rekening werken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”