Grote som overschrijven op een bankrekening

LexLion
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Grote som overschrijven op een bankrekening

#1 , 15 jun 2023 20:21

Dag allen,

Ik heb een vraagje. Een vriend van mijn vader (woont in Egypte) had nood aan een nieuwe wagen en liet mijn vader een wagen zoeken voor hem hier in België.

Mijn vader vond een wagen bij een garage en moet morgen naar de garagist om de wagen te kopen. Nu zegt die vriend dat een andere vriend van hem de aankoopprijs op de rekening van mijn vader zal overschrijven. Vervolgens zal mijn vader naar de garagist gaan om het bedrag ter plaatse over te schrijven. Mijn vader vraagt zich nu af dit een probleem zal vormen (tussenpersoon spelen).

De reden waarom mijn vader dit doet is omdat hij voor zijn pensioen als autoverkoper heeft gewerkt. Daarom doet die vriend in Egypte dus rekening op mijn vader. In ruil hiervoor ontvangt mijn vader €1000 cadeau en mag hij de volgende keer dat we in Egypte zijn gratis een wagen huren lol

Dus nu, is dit verkeerd wat mijn vader doet?


Thanks

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#2 , 16 jun 2023 19:27

Venster

Ik zou dat nietsdoen.
De kans is bijzonder groot dat de bank verantwoording zal vragen. Storting uit buitenland en uit een land met terrorismerisico’s. Daarenboven is de mogelijke verantwoording eigenlijk illegaal opereren als zelfstandige. De Egyptenaar kan rechtstreeks aan garage betalen en 1000 euro aan uw vader als beloning…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6861

#3 , 17 jun 2023 13:22

Dit verhaal rammelt aan alle kanten.

Inderdaad, niet aan meedoen; ook als de bank ogenschijnlijk zou meegaan in dit verhaal, is de kans bijna 100% dat u of uw vader van een witwasoperatie verdacht worden. En de bank is gewoon verplicht om die verdachte handelingen te signaleren.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”