Fiducre

Dhont K
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Fiducre

#1 , 07 mar 2023 16:18

Beste

even mijn situatie uitleggen: ik heb een kaskrediet aangegaan op 8/11/2010 dit voor 3000 euro daar ik zelfstandig een zaak had in Brugge. Ik heb de zaak overgelaten in mei 2011. Ik heb een voorschot gekregen en daarna ging ik maandelijks een bedrag ontvangen. Mevrouw is failliet gegaan en ik heb niets van mijn centen gezien. Maar mijn kaskrediet liep toen wel verder, ik heb enkele keren aan ING gevraagd om mijn kaskrediet stop te zetten en dat ik dit maandelijks ging afbetalen natuurlijk wouden ze dit niet toestaan. Dus heb ik maandelijks bedragen afbetaalt. Soms belden ze me op om te zeggen dat ik de rekening moest aanzuiveren wat ik dan ook deed. Wel hebben ze mij van mijn persoonlijke rekening volledig afgesloten zonder dat ik dit wist (mijn volledige loon kwijt) en ook op mijn professionele rekening van het kaskrediet kon ik niet meer kijken of geen betalingen meer uitvoeren.
In 2018 hebben ze mij laatst gecontacteerd dat ik de rekening moest aanzuiveren, mijn vriend ( nu mijn man) had een rekening bij ING en hij schreef van zijn rekening naar die professionele rekening over. Nadien heb ik niets meer vernomen van ING, geen brieven, geen telefoons niets tot ik plots een brief kreeg van Fiducre vorig jaar dat ik 5540 euro moet betalen binnen de 14 dagen ( 3000 euro kaskrediet + intresten). advocaat geraadpleegd ( kost me ondertussen al 1500 euro) en zei zeggen het volgende;
De laatste terugbetaling op het krediet dewelke namens u (doch door uw vriend toen) werd gedaan dateert van 26.07.2018.

In 2020 op 17.01.2020 is ook nog een betaling terug te vinden, doch van het Agentschap Brussel in het kader van de faling van Naam verwijderd - JurecaBE - moderator, zodat deze betaling bezwaarlijk aan u gelinkt kan worden. ( is van de vrouw die mijn winkel overnam nochtans had mijn toenmalige advocaat laten weten dat de zaak nihil was en ik daar niets van ging krijgen maar toch weer naar ING gegaan!)



Intresten verjaren na verloop van 5 jaar.

Zoals meegedeeld kan een “erkenning van schuld” (de rechtspraak verstaat hieronder ook deelbetalingen) de verjaring “stuiten”, wat betekent dat de termijn van 5 jaar vanaf dan opnieuw begint te lopen. Dit zou dus m.i. 26.07.2018 zijn, waardoor er pas sprake zou kunnen zijn van verjaring in 2023…

Er moet ook worden opgemerkt dat wanneer een contract niet voorziet in periodieke afbetalingen, maar een contract van onbepaalde duur is (zoals hier het geval is), de verjaringstermijn slechts ingaat op de dag waarop het krediet wordt beëindigd door de kredietgever, hier pas in 2022.

Anderzijds is de intrest volgens het contract driemaandelijks aan te rekenen, zodat kan worden gesteld dat er elke drie maanden een verjaringstermijn is beginnen te lopen.



Het kapitaal verjaart slechts na verloop van 10 jaar.



Zoals telefonisch meegedeeld: hoewel in procedure enkele zaken kunnen worden opgeworpen, meen ik het aangewezen een minnelijk voorstel te doen aan tegenpartij.

Ik heb al meer dan 11.000 euro aan ING betaalt! Ik heb hen een voorstel gedaan van 3000 euro maar dit willen ze niet aanvaarden. Ze willen het hele bedrag in 1 keer betaalt krijgen, afbetalen is ook niet mogelijk!
Nu zeg ik aan mijn advocaat als ik een menselijke rechter heb die gaat dit toch begrijpen maar mijn advocaat zegt dat ik dit niet kan winnen, dit begrijp ik echt niet. ik ben van serieus goede wil zij blijkbaar niet FIDUCRE

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 07 mar 2023 19:57

Wat heeft de vrouw die de zaak overnam te maken met UW kaskrediet?
Was die zaak een vennootschap? Tekende je voor borg?
Ik vermoed dat uw vriend/man niet het volledige schuldbedrag heeft afgelost waardoor de intresten verder zijn opgelopen met dit als gevolg.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Dhont K
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mar 2023 09:13

Beste

ik bedoel mocht die vrouw niet failiet zijn gegaan dat ik dan natuurlijk dat kaskrediet meteen had in gelost.
Ik heb inderdaad een contract getekend als zelfstandige (bvba). Nee is inderdaad niet het volledige bedrag dat mijn vriend heeft overgeschreven. Kan dit niet verjaart zijn?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 08 mar 2023 09:21

Verjaring?

Ik zou er maar niet te hard op rekenen dat een bank, en zeker niet hun rechtsopvolger FI*** , zoiets zal laten verjaren.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mar 2023 12:08

Wat heeft het faillissement van uw overneemster te maken met uw kaskrediet? Waarom is dit niet afgesloten op het moment dat de zaak is overgedragen?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 08 mar 2023 13:49

Beste

ik bedoel mocht die vrouw niet failiet zijn gegaan dat ik dan natuurlijk dat kaskrediet meteen had in gelost.
Ik heb inderdaad een contract getekend als zelfstandige (bvba). Nee is inderdaad niet het volledige bedrag dat mijn vriend heeft overgeschreven. Kan dit niet verjaart zijn?
Ha nee dat is niet verjaard aangezien het kaskrediet de ganse tijd nog lopende was.
Er was geen vervaldag, kan dus ook niet verjaard zijn.

Ik begrijp niet waarom uw vriend enkele jaren geleden de intresten of een deel ervan betaalde om ze dan opnieuw te laten aangroeien. De ENIGE manier om alles te stoppen is de verschuldigde intresten + kapitaal asap te betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 mar 2023 05:34

Beste

ik bedoel mocht die vrouw niet failiet zijn gegaan dat ik dan natuurlijk dat kaskrediet meteen had in gelost.
Ik heb inderdaad een contract getekend als zelfstandige (bvba). Nee is inderdaad niet het volledige bedrag dat mijn vriend heeft overgeschreven. Kan dit niet verjaart zijn?
Hier klopt echt weinig van.

Heeft de vrouw die uw zaak heeft overgenomen de aandelen van uw bvba gekocht of gewoon uw locatie en inboedel overgenomen?

In het eerste geval, hebt u hier toch niks meer mee te maken indien het kaskrediet echt op naam van de vennootschap is aangegaan?

In het tweede geval: waarom zou zij u iets aflossen en waarom is haar faillissement van belang? Wat is er met uw bvba gebeurd bij sluiten van uw zaak?

Terug naar “Bank & Beurs”