kan men beslag leggen op je tinyhouse bij niet meer kunnen betalen van lening op afbetaling

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

kan men beslag leggen op je tinyhouse bij niet meer kunnen betalen van lening op afbetaling

#1 , 18 dec 2022 16:50

Misschien overweeg ik een tinyhouse te kopen, maar bij de meeste banken moet je daar een lening op afbetaling mee aangaan in plaats van dat ze een hypothecaire lening toestaan. De vraag is: kan men beslag leggen op het tinyhouse bij inkomensverlies en dus bij het niet meer kunnen betalen van de lening op afbetaling? Ik weet dat bij een hypothecaire lening een hypotheek op je huis rust, dus kan je huis verkocht worden, maar ik weet niet of je bij een gewone lening op afbetaling bij niet betaling moet vrezen dat men je tinyhouse verkoopt. Wat zegt het beslagrecht? Dank voor info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5408

#2 , 18 dec 2022 17:25

Bij een hypotheek heeft de bank als eerste recht om in te vorderen. Bij een persoonlijke lening moeten ze de invordering delen met de andere schuldeisers. Uw eigendommen zullen wel degelijk ingenomen worden. Waar denk je een tiny house te vinden? Camping waar domicilie normaliter niet mag?

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 dec 2022 21:48

Als men niet betaalt dan kan de schuldeiser uw eigendommen met beslag leggen - procedure via gerecht en gerechtsdeurwaarder. Die kosten + intresten komen er dus nog bij.
JurecaBE moderator

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 19 dec 2022 13:33

Als je je lening niet betaalt, kan er op AL °) je bezittingen beslag gelegd worden om je schulden te vereffenen.
Ook op uw tiny house dus.

°) met uitzondering van wat er wettelijk gevrijwaard is van beslag

Terug naar “Bank & Beurs”