Gewaarborgd wonen

Alexander1988
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gewaarborgd wonen

#1 , 13 dec 2022 14:39

Beste,

3 maand geleden heb ik een compromis ondertekend.
Volgende week (19/12) onderteken ik bij de notaris de finale akte en worden de geleende gelden aan de verkoper overgemaakt.
Vorige week (5/12) ben ik ontslagen geweest.

Mag ik nog op 21/12 de gratis verzekering "gewaarborgd wonen" indienen of pleeg ik bedrog/ fraude?

Op het forum was op 10/02/2014 een soortgelijke vraag gesteld maar er waren twee antwoorden die juist het omgekeerde stelden.
Hoe kan ik zeker zijn wie gelijk heeft?

Een tweede banale vraag, dien ik het ontslag aan de bank te melden?

Met vriendelijke groeten,

Alexander

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 19 dec 2022 20:04

Beste

Neen. U moet aan het werk zijn op het moment van aanvraag. En minstens 10 maand daarvoor ook met een maximale onderbreking van 10 dagen. In de huidige arbeidsmarkt is het vrij makkelijk om snel terug werk te hebben. Dus wat belet u? U kan voor de huidige werkloosheid geen tussenkomst vragen. u kan in voorkomend geval de verzekering aanvragen tot een jaar na ondertekening krediet. Dus als u in januari terug werkt en u vraagt in oktober 2023 de verzekering aan (en u bent dan nog aan het werk) is er geen probleem.
Wat de bank betreft : het krediet is normaal al formeel goedgekeurd en de bank zal dat niet intrekken. Voor zover u geen problemen in terugbetaling verwacht (dus werkloosheid van korte duur) hoeft er ook geen probleem te zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sianna
Berichten: 156

#3 , 19 dec 2022 22:30

"Vorige week (5/12) ben ik ontslagen geweest"
Per direct vertrekken of nog in opzegperiode?

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”