Volmacht spaarrekening

TheBlueiGuana
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Volmacht spaarrekening

#1 , 09 dec 2022 18:46

Mijn moeder is sinds begin deze week naar een rusthuis gegaan. Ze woonde samen met haar partner in 't zelfde huis maar hadden toch elk hun huis, postadres en bijgevolg ook hun eigen spaarrekening. Haar partner had volmacht over de mijn moeder haar spaarrekening en nu ze dement aan 't worden is (vastgesteld door een dokter) zou ik graag weten wat ik kan doen om die volmacht over te dragen naar mij. Niettegenstaande ik niet kan aantonen dat hij gesjoemeld zou hebben, kan ik mij niet van het gevoel ontdoen van het feit dat hij alles leeg heeft gehaald. Wat nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 09 dec 2022 19:27

Indien uw moeder nog mag/kan, moet zij die volmacht intrekken.
Anders moet u zich wenden tot het vredegerecht om een bewindvoerder, evt. uzelf, te laten aanduiden. Dn kan u in voorkomend geval, navragen wat met de tegoeden is gebeurd.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Berichten: 38594

#3 , 18 dec 2022 10:19

Met moeder naar de bank gaan en volmacht laten intrekken..... als ze nog helder van geest is.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 18 dec 2022 14:34

Met moeder naar de bank gaan en volmacht laten intrekken..... als ze nog helder van geest is.
En ... als ze dat zélf wil ...

Terug naar “Bank & Beurs”