Beste,
Mijn zus is in het bezit van een woning en had/heeft moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Zoals elke eigenaar van een huis had ze graag enige renovaties aangebracht. Hierdoor had ze haar lopende hypothecaire lening in 2006 laten herzien (om zo minder te moeten terugbetalen/maand) EN een extra renovatielening afgesloten van 20.000 EUR.
Van deze 20.000 EUR had ze slechts 5.000 EUR gebruikt voor schilderwerken, de overige 15.000 EUR had ze gebruikt om allerlei prullen mee te kopen/betalen (zaken zoals een reis, kledij, dvd-speler, andere schulden aflossen, ...).
Op een gegeven moment kwam de bank af met de vraag om bewijsstukken voor te leggen, hierdoor nam ze zonder het medeweten van haar vriend zijn facturen aangaande de aanschaf van een diepvrieskast, tv, ... . Deze facturen betroffen geen "renovatiewerken" EN waren bovendien betaald door haar vriend. Als wonder boven wonder aanvaarde het locale bankkantoor deze facturen ?!?!?!
Nu is hun relatie stukgelopen, heeft haar ex-vriend gezien dat zij zijn facturen heeft gebruikt EN dreigt hij er mee om de hoofdzetel van de bank te contacteren aangaande deze "fraude". Tot slot van rekening heeft mijn zus volgende fouten begaan:
1. een renovatielening gebruikt voor andere doeleinden
2. een renovatielening verantwoord met facturen betaald door haar vriend
Wat is het worst- en best-case scenario voor mijn zus?