Beleggingsfonds oprichten

DebianFox
Topic Starter
Berichten: 25

Beleggingsfonds oprichten

#1 , 31 aug 2022 13:31

Goeiemiddag,

Zelf ben ik een ervaren belegger die sinds 2014 aandelen met defensieve optiestrategieën combineert. Daarnaast bezit ik een bachelordiploma Bedrijfsmanagement afstudeerrichting Financie en verzekeringswezen alsook afstudeerrichting Accountancy.

Ik zit met het idee een beleggingsvennootschap op te richten. Wanneer ik bekijk welke voorwaarden de FSMA stelt, zie ik dit in België echter al wat minder zitten.

Doch ontdekte ik onlangs een partij - geen grootbank of private bank of beursvennootschap of vermogensbeheerder zoals Truncus - die een beleggingsfonds heeft opgericht.

Zie bijvoorbeeld https://www.beursbabbel.be/ Daar staat:
Wij zijn ook de initiatiefnemers achter het private Luxemburgse beleggingsfonds Ch** Capital.
Kan iemand me meer voortellen over de modaliteiten om dit in Luxemburg op te richten? Wellicht is dit veel makkelijker te realiseren in Luxemburg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 31 aug 2022 19:57

Dan zal je raad moeten vragen op een Luxemburgs Forum. Zij kennen de plaatselijke wetgeving terzake.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”