card stop

Jan Solders
Topic Starter
Berichten: 108

card stop

#1 , 20 aug 2022 15:05

Als uw bankkaart verloren of gestolen is belt men onmiddellijk Card stop.
Logisch, maar ik lees dat een computerstem dan vraagt om uw rekeningnummer of kaartnummer in te toetsen alvorens iemand aan de lijn te krijgen.
Ik denk dat er niemand is die zijn kaartnummer van buiten kent en dat er zeer weinigen zijn die hun rekeningnummer van buiten kennen.
Kan men ook gewoon zijn naam ingeven en dadelijk een bediende aan de lijn krijgen die verder onderzoek doet aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 20 aug 2022 18:22

Rekeningnummer staat op al uw rekeninguittreksels.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 20 aug 2022 19:40

en wat als je in het buitenland bent of op uitstap in ons eigen land? Dan heb je toch uw bankuittreksels toch niet bij?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2022 19:46

Toen ik ooit mijn bankkaart moest blokkeren na verlies, heb ik mijn rekeningnummer opgezocht via de banking-app.

De laatste keer dat ik een rekeninguittreksel gezien heb, zal toch wel 20 jaar geleden zijn:

LeenW
Berichten: 12818

#5 , 20 aug 2022 22:05

Vroeger kende iedereen zijn rekeningnummer vanbuiten, online bankieren heeft ons lui gemaakt.

Kaartnummer is iets anders natuurlijk. Gelukkig nog nooit moeten bellen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 21 aug 2022 09:46

en wat als je in het buitenland bent of op uitstap in ons eigen land? Dan heb je toch uw bankuittreksels toch niet bij?
Voor je vertrekt foto nemen met smartphone ?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

artemis
Berichten: 3293

#7 , 21 aug 2022 10:31

en wat als je in het buitenland bent of op uitstap in ons eigen land? Dan heb je toch uw bankuittreksels toch niet bij?
Voor je vertrekt foto nemen met smartphone ?
Je kan ook die kwijt zijn. Handtas gestolen bv.

Jan Solders
Topic Starter
Berichten: 108

#8 , 21 aug 2022 11:40

Juist. Handtas wordt bv (met bankkaart telefoon enz ) afgenomen.
Men kan dan naar huis gaan en de bankafschriften raadplegen en thuis bellen naar card stop.
Ondertussen kan er al veel afgehaald worden. Men moet onmiddellijk kunnen telefoneren.
Men kan bv aan een voorbijganger vragen even zijn smartphone te gebruiken, maar als men zijn rekeningnummer niet kent is men gezien. Daarom is het niet mogelijk gewoon zijn naam en adres aan card stop op te geven, dat zou toch gemakkelijker zijn.
NB Ikzelf ken mijn rekeningnummer van buiten ( niet het kaartnummer dat kent niemand van buiten denk ik) , maar mijn vrouw en geenenkele kennis of vriend van ons kent zijn rekeningnummer van buiten.)

artemis
Berichten: 3293

#9 , 21 aug 2022 13:01

Inderdaad. Heb het meegemaakt in een ver buitenland. Gewapend overvallen geweest en alles, werkelijk alles moeten afgeven. Visa- en bankkaart waren erbij natuurlijk. Was nog voor de gsm’s. Heb de Card Stop van dat land gebeld, werd doorgeschakeld naar uiteindelijk de UK. Die hebben mijn kaarten laten blokkeren. Wist gelukkig mijn rekeningnummer vanbuiten.

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#10 , 22 aug 2022 10:29

Men kan nooit voorbereid zijn voor alle mogelijke scenario's.
Ik neem altijd een copy van mijn paspoort of identiteitskaart, bankkaarten, afgesloten reisverzekeringen en bewaar die in de kluis op de hotelkamer.

Jan Solders
Topic Starter
Berichten: 108

#11 , 22 aug 2022 11:28

Voorbereid zijn op alle mogelijke scenario's is onmogelijk. Uw voorstel is een prima idee.

Maar zou het niet eenvoudiger zijn moest card stop gewoon uw naam , adres en de naam van uw bank vragen als ge het rekeningnummer niet kent ( dit kunnen ze zelf dan navragen of opzoeken in een databank)

Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#12 , 22 aug 2022 11:41

Op hun homepage:
Bel Card Stop
078 170 170

Hou een van de volgende gegevens klaar:
- het bankrekeningnummer gekoppeld aan het betaalmiddel dat we moeten blokkeren
- het nummer van de kaart
- de volgende gegevens van de kaarthouder:
*voornaam en naam en
*geboortedatum en
*postcode

Wat je vraagt kan dus perfect.

bosprocureur
Berichten: 6853

#13 , 26 aug 2022 14:13

Voorbereid zijn op alle mogelijke scenario's is onmogelijk. Uw voorstel is een prima idee.

Maar zou het niet eenvoudiger zijn moest card stop gewoon uw naam , adres en de naam van uw bank vragen als ge het rekeningnummer niet kent ( dit kunnen ze zelf dan navragen of opzoeken in een databank)
Dat doen ze dus ook, samen met een aantal controlevragen...

Terug naar “Bank & Beurs”