Hypothecaire lening aanvragen vanuit de USA

ToLo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hypothecaire lening aanvragen vanuit de USA

#1 , 20 jun 2022 17:45

Ik woon momenteel met mijn gezin in de Verenigde Staten. Vorig jaar hebben wij een bouwgrond gekocht en zouden graag beginnen met bouwen zodat onze woning klaar is wanneer we terug naar België verhuizen over 2 jaar.

We zijn niet-residenten van België en al ons inkomen is in USD, gestort op een Amerikaanse bankrekening. Helaas lijkt dit een probleem te zijn voor de banken waar we tot nu to mee gesproken hebben.

Heeft er iemand ervaring of tips voor onze situatie? Of misschien de contactgegevens van een makelaar die ons hierbij zou kunnen helpen.

Bedankt,
ToLo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 20 jun 2022 18:31

Google brengt me naar dit draadje:
https://www.spaargids.be/sparen/lenen/w ... -woon.html

Als dit actueel is, zijn er nog kredietinstellingen die je zouden kunnen helpen.
Al weet ik niet hoezeer deze remote werken, dan wel dat je naar het kantoor dient te gaan.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 20 jun 2022 23:34

Beste

Ik zie daar niet onmiddellijk een oplossing.
Als Amerikaans resident zal de bank voor u de Fatca wetgeving moeten respecteren wat een jaarlijkse informatieplicht meebrengt. Dat maakt de kosten om u als klant te hebben een stuk hoger.
Kredietverstrekking is al helemaal moeilijk als u buiten de EU resident bent. Er is geen zicht op uw inkomsten en lasten, bij wanbetaling is loon beslag nemen of uitwinning veel moeilijker. Er is veel minder routine dan bij Belgische dossiers.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”