Zakelijke rekening crypto traden

Tomateee
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zakelijke rekening crypto traden

#1 , 20 mei 2022 19:48

Ik probeer al even om een vennootschap op te richten met als doel het traden van crypto. Helaas ben ik vrijwel door elke Belgische bank geweigerd voor het openen van een zakelijke rekening. Uitleg is ongeveer altijd hetzelfde: de acceptatiepolitiek van de bank laat het opgegeven doel van de nieuwe vennootschap niet toe waardoor de vennootschap niet door de acceptatieprocedure zal geraken.

Wat zijn mijn opties?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
AKLP
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2022 15:43

Vanaf 1 juli 2014 is het verboden door het FSMA dat financiële instellingen virtueel geld aan raden. Met als reden dat het een volatiele markt heeft en dus uiterst risicovol is....

De reden dat men u weigerde heeft te maken met AML. De bank wilt niet aansprakelijk worden gesteld door de overheid voor dergelijke praktijken. Crypto heeft een slecht imago en is voor overheidsinstanties moeilijk controleerbaar. Een volledige historiek meegeven aan een bankinstelling is een lang controlewerk...

Concreet: ING is normaal de makkelijkste bank voor dit soort praktijken. Probeer een Nederlandse bankinstelling, daar staat de wetgeving al verder. Verder is het ook belangrijk dat je voorafgaandelijk uw praktijken bespreekt. Als dergelijken bedragen terugkomen op uw rekening kan het hoofdkantoor hiervan een melding krijgen en kunnen de gelden geblokkeerd zijn tot de herkomst ervan bewezen is. Bij niet bewezen herkomst wordt uw rekening opgezegd.

* Eerlijk denk ik niet dat de Belgische banken klaar zijn voor een dergelijke onderneming. Eventueel uw bedrijf in Nederland vestigen waar de wetgeving verder staat.
** Fiscaal gezien is er weinig wetgeving omtrent de waardering.
*** Tip: Neem een boekhoudkantoor die hiermee ervaring heeft!
**** Tip: Niet teveel transacties van bank en beurs.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”