Kredietkaart op afstand annuleren

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Kredietkaart op afstand annuleren

#1 , 06 mei 2022 14:35

Beste,

Ik had een prepaid kredietkaart besteld online van een grote bekende bank. Ze hebben dit op hun zijde duurder en duurder gemaakt. Ik heb een opzegbrief en verstuurd met geknipte kredietkaart.

Echter kantoor beantwoord mijn mail niet. Ik krijg de kantoor niet aan de lijn omwille de uren dat ze open zijn. En tijdens de uren nemen ze ook niet op. Ik kan ook niet gaan omwille dat ik in buitenland ben. Nu is het al een week voorbij en ze hebben mij nog steeds niets laten weten of mijn kaart geannuleerd.

Van de algemene Belfius lijn krijg ik te horen dat ik naar de kantoor moet gaan om een kredietkaart te annuleren. Ik snap dit niet. Waarom kunnen we op afstand iets bestellen maar niet annuleren? Is dit wel wettelijk..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
relativity
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mei 2022 12:18

U kan in plaats van de bank een standaard email te sturen, uw kantoor aanschrijven via het "online-bankieren" zelf. Zo is uw identiteit ook 100% bevestigd.

Ik heb dat alleszins op deze manier al eens gedaan bij KBC en de volgende werkdag was alles geregeld.

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mei 2022 16:31

Beste, ik heb dit gedaan, zelfs regel gevolgt dat belfius mij heeft gestuurd: kaart knippen, foto identiteitskaart en opzegbrief. Nu wilt dat kantoor dat ik toch een afspraak maak. Ik kan gewoon niet naar het kantoor. Ik ben in het buitenland. En het dagen dat ik in België zou zijn werk ik de openingsuren( de korte openingsuren dat ze hebben)

Reclame

relativity
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2022 23:22

Dat is gewoon moeilijk zitten doen aan hun kant.

Het is begrijpelijk dat sommige zaken alleen in het kantoor kunnen geregeld worden maar in dit geval... Als ik u was zou ik een afspraak maken in hun kantoor, nadat reeds andere rekeningen bij een andere bank zijn geopend en uw loon elders gedomicilieerd is.

Terug naar “Bank & Beurs”