Professionele rekening geblokkeerd

Veldie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Professionele rekening geblokkeerd

#1 , 20 feb 2022 09:43

Hallo,

Hopelijk kan er iemand mij wat informatie hierover geven.
Ik ben in 2007 gehuwd met scheiding van goederen. Eigendom en inboedel zijn volledig op mijn naam.
Mijn echtgenote begint in 2017 een eenmanszaak. Volledig op haar naam. Ik heb zelf ook een zelfstandige activiteit en werk tevens in loondienst.
Door omstandigheden is ze failliet gegaan.
Haar rekeningnummer is geblokkeerd, wat begrijpelijk is.
En nu enkele dagen later zijn ook mijn persoonlijke en zakelijke rekeningen geblokkeerd.

Kan ik hier iets ondernemen? Indien ja, welke stappen kan ik ondernemen? Moet ik een advocaat inschakelen? De bank is totaal niet meewerkend!

Ik kijk alvast uit naar jullie tips!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 20 feb 2022 11:14

Zijn er transacties gebeurd tussen uw rekening en haar rekening?

Veldie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2022 11:21

Ik heb eens enkele bedragen overgemaakt naar onze gemeenschappelijke rekening om huishoudelijke rekeningen te betalen.
De gemeenschappelijke rekening hebben ze ondertussen ook al geblokkeerd.

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 20 feb 2022 11:52

Vanaf dat er transacties zijn, rechtstreeks of onrechtstreeks via een gemeenschappelijke rekening, gaan die ook geblokkeerd worden. De curator gaat immers moeten nakijken of er hier geen geld uit het faillissement verdwijnt.

Veldie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 feb 2022 12:21

Enig idee hoe lang dit geblokkeerd kan blijven?

Terug naar “Bank & Beurs”