Payconiq transacties niet aangekomen

karlw
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Payconiq transacties niet aangekomen

#1 , 18 feb 2022 14:41

Meerdere Payconiq transacties zijn ondanks bevestiging in de app niet bij de bestemming aangekomen. Het waren transacties waarbij ik met mijn app een QR code van de begunstigde gescand heb.

Payconiq laat weten dat deze transacties bank-tot-bank transacties zijn, en dat zij hierover geen details hebben. Zij kunnen hierover dus helemaal niks zeggen.

Mijn bank zegt dat zij geen details hebben, omdat het Payconiq transacties zijn. Het geld is wel van mijn rekening afgeschreven, maar zij weten niet waar het naartoe gegaan is.

De bank van de begunstigde zegt dat het geld nooit daar aangekomen is. Die kunnen dus ook niets doen.

Ik vind het sowieso al vreemd dat zowel mijn bank als Payconiq beweren dat ze niet kunnen zeggen waar het geld heengegaan is. Ik moet er dus van uit gaan dat één van de twee liegt. Voor ik klacht indien bij de Ombudsdienst, wat waarschijnlijk niet snel opgelost zal raken, weet iemand hoe het precies zit met dit soort transacties, en of een van beide partijen mij wettelijk gezien informatie moet verschaffen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding