lening bank

Titalaeti
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

lening bank

#1 , 25 mei 2021 21:09

Hallo,

Vandaag contact gehad met mijn bank voor een twee krediet lening voor een huis ( voor mijn ouders ).
Helaas wilt mijn bank mijn tweede krediet niet aanvaarden die via naakte eigendom en vruchtgebruik ging zijn, omdat ik zogezegd geen twee leningen kan uitbetalen ( heb mijn appartement gekocht drie jaar geleden ).
Heb nochtans uitgelegd dat mijn ouders hierin ging verblijven en dus de som van dit krediet aan mij ging betalen zodat ik het krediet kon uitbetalen maar blijkbaar via juridsch gezien zou dit niet mogen.

Mijn ouders beschikken over de nodige middelen maar kunnen helaas geen lening zelf aangaan omwille van hun ouderdom ( allebei 61 jaar ).
Ja tenzij ze een lening op 15 jaar nemen met een bedrag van 1500 euro per maand. Dat is ook niet de bedoeling, zeker op den dag van vandaag.

De bank raad me dan aan om een krediet aan te vragen samen met mijn ouders (alle drie als volle eigendom ) en een levensverzekering aan 100% opnemen voor mij indien er iets zou gebeuren dat men ouders het krediet verder kunnen uitbetalen.

Wat zijn hier de pro' s en contra's ?


Groetjes,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 25 mei 2021 21:49

Beste


Dit is mijns inziens onverantwoorde kredietverlening.
Je constructie is inderdaad niet haalbaar. Ook bij naakte eigendom-vruchtgebruik moeten alle eigenaars mee optreden.
De constructie is niet gezond omdat je een krediet op jou neemt voor je ouders.
De constructie is onverantwoord omdat je mensen niet tot hun 81 in schulden houdt. Bij hun pensionering valt hun inkomen terug. Wat indien kosten ingevolge gezondheid of rusthuis… Een ernstige bank zal deze aanvraag niet goed keuren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”