Voorwaarden hypothecaire lening

bladaandeboom
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorwaarden hypothecaire lening

#1 , 06 mei 2021 16:20

Recent sloot ik een hypothecaire lening af bij ING. De akte moet nog getekend worden bij de notaris. Het tarief en de voorwaarden voor dit tarief zijn verankerd in het contract. Eén van de voorwaarden omvat het actief gebruiken van de ING-zichtrekening. Vóór het afsluiten van het contract waren die rekeningen gratis, maar recent wijzigde ING haar beleid en koos ze ervoor een forfaitaire maandelijkse kost aan te rekenen. Kan ik op een of andere manier onder deze kost uit. Ik heb ten slotte het contract getekend met de veronderstelling dat de zichtrekening gratis was. Heeft iemand hier (al) ervaring mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 06 mei 2021 21:13

De tijd van gratis bankieren is zo goed als verleden tijd. t Wordt dus die 3€ of zo per maand betalen om je leningsvoorwaarden te begouden. Ook het groene appeltje maakte sinds maart vele rekeningen betalend.

Je leningscontract vermeldde niet dat de zichtrekening gratis was ....

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 mei 2021 08:54

Niet voor de basishandelingen. Ik betaal nog steeds :D

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”