Ongewenste opening rekening minderjarige

Eva25
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ongewenste opening rekening minderjarige

#1 , 21 apr 2021 12:25

Hallo

Mijn schoonmoeder wou een poosje geleden een rekening openen op naam van ons toen pasgeboren dochtertje bij bank X. Hiervoor moesten wij, de ouders ondertekenen dat we akkoord waren met de voorwaarden. Aangezien we deze helemaal niet interessant vonden (eerder aan de louche kant voor zo een bekende en grote bank 🤔) hebben we dit niet ondertekend. De rekening is echter zonder onze toestemming toch geopend en we krijgen elk kwartaal uittreksels per post opgestuurd. Nu gezien de interesten nihil zijn, zijn dus de kosten om de uittreksels op te sturen toch wel een flinke duit, zo zal de rekening in de min staan wanneer onze dochter 18 zal worden 🙈 nu hebben we al diverse keren contact opgenomen met de bank, na veel omwegen kregen we te horen dat we met ons 3 (mama, papa en oma, in coronatijd 🤓) fysiek naar de bank moeten om de rekening de openen, zodat die daarna kan afgesloten worden 🤔. Nu ben ik helemaal geen voorstander om mijn handtekening te zetten onder dit contract. Kan iemand ons adviseren hoe we dit kunnen vermijden en de centjes van de rekening kunnen recupereren?

Alvast bedankt voor het advies ☺️

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 21 apr 2021 14:15

En hoe denkt schoonmoeder daarover ?

Als u geen handtekening gezet hebt om die rekening te openen op naam van uw minderjarige dochter , dan is ook geen handtekening nodig om die terug te sluiten .

Stel hoofdkantoor ( aangetekend ) op de hoogte van deze anomalie .
Resultaat zou kunnen zijn dat tegoeden teuggaan naar schoonmoeder .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”