Volmacht kind na opheffen geblokkeerde rekening.

Kelly 1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Volmacht kind na opheffen geblokkeerde rekening.

#1 , 05 apr 2021 11:49

Goeiemiddag,

Mijn zoon heeft een geblokkeerde rekening tot de leeftijd van 18, dit door overlijden van zijn vader.
Volgende maand wordt hij 18 en zou dus eigenlijk over dat bedrag kunnen beschikken.
Echter vind ik dit te vroeg omwille van ASS bij mijn zoon. Later zal hij daartoe wel in staat zijn, nadat we samen leren budgetteren en inzicht verwerven, maar nu is dit nog te vroeg.

In de bank zeiden ze dat hij aan 18 zelf mag beslissen als hij mij een volmacht geeft, maar dit dus ook kan weigeren.
Wat zijn de mogelijkheden om hem hierin te beschermen/begeleiden tot hij het zelf kan ?
Mijn zoon is intelligent in die zin dat ik geen 'permanente minderjarighedi' kan inroepen, dit is wat ik ook helemaal niet wil !

Iemand raad waar ik moet zijn of wat ik moet aanvragen ?

Hartelijk dank

Met vriendelijke groeten
K

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 05 apr 2021 18:32

Met je volmacht kan je normalte de gelden bv op een termijnrekening zetten zodat het een aantal jaar vastzit.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 05 apr 2021 19:04

Beste

Toch ook wel aangeven dat een termijn rekening de gelden niet blokkeert. Als hij wil kan hij de termijninlage ten allen tijde annuleren.
U kan dit best mer uw zoon afspreken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 apr 2021 21:28

Bent u PAB bij uw zoon?
Misschien kan bewindvoering een oplossing bieden? U kan zich immers laten aanstellen als bewindvoerder van uw zoon.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Bank & Beurs”