lening bij zwarte lijst

bvr
Topic Starter
Berichten: 24

lening bij zwarte lijst

#1 , 03 okt 2008 16:51

hey!
mijn zus heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen en doordat ze ondertussen haar betalingen niet heeft kunnen doen, staat ze nu op de zwarte lijst.
helaas heeft ze problemen en zou ze geld willen lenen (voor tweedehandse auto te kopen) want ze woont redelijk ver van haar werk en haar auto nu is stuk. en ze zou haar andere lening ermee willen afbetalen. ze heeft nu vast werk.
ik heb 2 vraagjes: 1 hoe raakt ze af die zwarte lijst en 2 kan je ergens lenen als je op die lijst staat? (zonder hypotheek)
groetjes!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4626
Locatie: Diest

#2 , 05 okt 2008 12:29

Beste,

Een melding op de lijst wanbetalingen van de Centrale Kredieten aan Particulieren verdwijnt één jaar na regularisatie van het leencontract.
Geen enkele bank die naam waardig zal geld lenen aan iemand die op die lijst staat.
Twee redenen daarvoor : als een kredietnemer in het verleden zijn contractuele verplichtingen nakwam, waarom zou je dan als kredietverstrekker geloven dat diezelfde kredietnemer nu wel zijn verplichtingen nakomt. Secundo : inngeval je toch aan kredietverlening doet en betrokkene opnieuw wanbetaler wordt, zal geen enkele rechtbank de kredietverstrekker steunen. Die had immers beter moeten weten.
Enige oplossing : lening regulariseren en wachten tot 12 maand voorbij zijn.
Uiteraard zijn er nog andere, louche kredietmakelaars waar ze wel terecht kan, maar als je daaraan begint....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bvr
Topic Starter
Berichten: 24

#3 , 05 okt 2008 12:54

ja, ik dacht dat ook, maar had gehoord dat het 5j was dat ze op die lijst zou staan. mss eerherstel aanvragen? die louche zaakjes heb ik haar ook afgeraden want je weet nooit wat die allemaal doen hé. ik laat het haar vanavond lezen, ze zal het niet zo leuk vinden maar veel valt er eigenlijk niet aan te doen.

Reclame

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#4 , 05 okt 2008 22:56

ja, ik dacht dat ook, maar had gehoord dat het 5j was dat ze op die lijst zou staan. mss eerherstel aanvragen?
Een melding op de lijst wanbetalingen van de Centrale Kredieten aan Particulieren verdwijnt één jaar na regularisatie van het leencontract.
De schrapping van deze vermelding gebeurt automatisch na het verstrijken van de termijn. Men kan dit verifiëren in een kantoor van de Nationale Bank.

JohnD
Berichten: 3580

#5 , 05 okt 2008 23:17

Als je haar broer bent kan je natuurlijk ook altijd dat geld zelf lenen.

Ze had missschien ook eens eerst beter nagedacht en een job gezocht die gemakkellijk met het openbaar vervoer bereikbaar is.

Een job waar je geen milieuvervuilende auto moet voor kopen, en je bovendien jezelf nog eens xtra in de schulden moet gaan steken door een auto te kopen, die sowieso op de dag van vandaag gewoon aan benzine reeds niet te betalen is.

Mensen die 2 uur per dag moeten werken om de kosten van benzine, onderhoud en afschrijving van hun wagen te betalen zijn er legio. Waarschijnlijk kunnen die mensen trouwens ook niet rekenen.

bvr
Topic Starter
Berichten: 24

#6 , 09 okt 2008 20:26

neen hoor, ik ga niet lenen voor haar, daar beginnen we niet aan, want zo word dat een straatje zonder einde (heb nog broers).
en zo denk ik er ook over, ik rijd ook nt met de auto, mijn eigen keuze, en heb er totaal geen spijt van, doe alles lekker met de fiets, gelukkig is hier alles dichtbij.

Terug naar “Bank & Beurs”