Beleggen

Anndersom
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Beleggen

#1 , 16 jan 2021 23:13

Dag, ik heb een vraag.
Een goede vriend heeft zijn huis verkocht. Van de winst die hij op een rekening heeft gezet heeft hij mij gevraagd dat voor hem te beleggen. Ik gebruik zijn inlog en ik heb een jaar lang goede zaken voor hem gedaan. Zijn inleg is verdubbeld. Hij is dyslectisch, en zodoende is het te ingewikkeld voor hem dit zelf te doen. Voordien had hij het ondergebracht bij een brooker, maar had flink verlies. Zo kwam hij dus bij mij uit. Hij heeft mij voorgesteld maandelijks 20% van de winst te geven, en bij verlies van het totaal niets. Vorig jaar maart was de winst foetsjie, en heb hard m’n best gedaan om weer uit dit dal te komen. Gelukt. Vraag: mag ik uit naam van hem inloggen en handelen. Vraag 2. Mag hij mij daar voor betalen.
Groet, Anndersom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 16 jan 2021 23:14

Hebt u iets van de vereiste attesten hiervoor?

Zed
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2021 23:21

Het is absoluut niet toegestaan om zich in te loggen met de inloggegevens van uw vriend. U dient hiervoor de nodige volmachten te regelen en deze laten registreren bij de broker/bank.

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 17 jan 2021 16:16

Dit is absoluut niet correct. Decinlog gegevens zijn persoonlijk en mogen niet door u gebruikt worden. Dit raakt aan tal van wetgevingen !
Uw vriend mag u perfect een volmacht geven op die rekening. En dan kan u - eens ingelogd onder uw eigen gegevens - op zijn rekening verrichtingen doen als gevolmachtigde.
Daarvoor betaald worden is een ander verhaal. De wetgever voorziet niet zomaar bescherming voor de financiële consument. Diplomavereisten en bijscholingsverplichtingen worden niet zomaar voorzien.
Indien u niet voldoet aan die normen mag u dit NIET. Dat er vorig jaar mooie resultaten waren geldt voor de hele markt. En ongetwijfeld is een patiënt bij een medicijnman ooit genezen dankzij of ondanks zijn advies. Maar ik word toch liever behandeld door een geschoold dokter.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”