Transactie aandelen onmogelijk op afstand?

Zillianne
Topic Starter
Berichten: 90

Transactie aandelen onmogelijk op afstand?

#1 , 06 jan 2021 23:52

Ik heb klein bedragje (paar honderd euro) aandelen in beheer bij mijn bank.

Ik had deze graag verkocht maar bank weigert en eist dat ik op kantoor langskom.

Reden zou zijn dat er een ‘originele handtekening’ moet gezet worden.

Lijkt me echt een overbodige en niet-coronavriendelijke werkwijze.

Is er geen andere legale mogelijkheid, e-mail met ingescand ondertekend document, of gewoon via (evt. aangetekende) post? Volgens de bank is dit onmogelijk (?!).

Ik vind hierover geen concrete info op het internet

Alvast dank voor advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 08 jan 2021 13:00

Onmogelijks hierover iets zinnigs te zeggen zonder te weten wat uw overeenkomst is qua effectenrekening. Duidelijk geen digitaal platform a la Bolero, Keytrade, Binqc etc.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 08 jan 2021 20:36

Beste

Bij de meeste banken kan dat ofwel via kantoor, ofwel via pc banking ofwel via hun call center.
In die drie gevallen is er bewijskracht ( uw handtekening/ elektronische handtekening/ getapete gesprek in call center na inloggen op basis van een digitale handtekening.
Gewoon telefoon naar kantoor lukt niet. En terecht. Primo kan men niet controleren wie belt. Secundo is het niet de eerste keer dat klanten telefonische orders geven die ze nadien betwisten als de koers die dag plots in hun nadeel evolueert.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”