teveel geld

aqua
Topic Starter

teveel geld

#1 , 18 apr 2006 02:34

hallo,

ik verdien na 7 jaar werkloosheid en goed nadenken en bijscholen nu zo'n 2000 euro netto per maand (bruto 4000 euro) als zelfstandige eenmanszaak...

dit is nu al 9 maanden aan de gang en ik zit hier dus met tjah 10.000 euro overschot priv? en 10.000 euro toekomstig te betalen belastingen.
totaal op rekeningen 20.000 euro - 10.000 toekomstige btw/belastingen

daar ik elke maand maar 600 a 1000 euro nodig heb voor rekeningen + leven (ik leef tamelijk marginaal en heb weinig kosten behalve voor mijn zaak)

ik kan infeite alles opleven, misschien het simpelste, en zorgen dat ik nog aan die 10.000 euro teruggeraak de komende maanden (geen vuiltje aan de lucht quasi inkomsten)

nu vroeg ik me af, daar ik geen bedrijfswagen noch priv?wagen nodig heb, of ik dat geld niet beter kan laten renderen dan enkel op een spaarboekje.

(ik vind het nogal gek om alle geld van btw/belastingen alsnog OOK in goud en zilver ;-) te steken) die kennen we al maarja dat ligt hier en maakt me geen kosten.

---------

is er geen optie om ergens ALS ZAAK iets te gaan kopen en dan te verhuren en de huurder betaald de lening voor overige bedrag en alle kosten verhaal ik op de zaak en mijn zaak wordt na 3 jaar een soort andere zaak die enkel nog 2 huizen verhuurd aan sukkelaars die geen zelf kunnen kopen....

sorry voor de soms switch tussen debiel en genie :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 18 apr 2006 03:07

Een patrimoniumvennootschap oprichten.

http://www.vdvaccountants.be/DOCUFDP/Se ... lledig.pdf

Sheila1
Berichten: 20
Locatie: limburg

#3 , 24 aug 2006 19:56

U kan ook best via uw boekhouder een volledige financi?le fiscale planning laten opmaken, zodat alles geoptimaliseerd wordt en elke fiscale mogelijkheid benut wordt.

Grtjes,
Sheila1

Reclame

Bibendum
Berichten: 94

#4 , 11 feb 2007 10:56

U raadpleegt best een fiscale consulent. Die zal uw situatie in globo kunnen analyseren en op deze wijze een geschikte oplossing voor u vinden.

Terug naar “Bank & Beurs”