Belastingen op aandelen

natimewad28
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Belastingen op aandelen

#1 , 23 nov 2020 16:46

Misschien is dit de verkeerde plaats. Stuur me alsjeblieft door en verwijder dit indien nodig! Ik heb duidelijk geprobeerd te googlen, maar het is een beetje verwarrend en ik vind het leuk om dingen op te splitsen door gelijkgestemde mensen op reddit! Als deze vraag ok is, dan ...

Het verkopen van aandelen is een meerwaarde. Minder belast dan inkomen. Minder belasting als u een jaar vasthoudt? Minder belast als u zich in een andere lagere belastingschijf bevindt?

Google vertelt me ​​dat het 15% is als je in een belastingschijf van 25% of hoger zit, maar slechts 5% als je in een schijf van 15% of lager zit. Waar?

Dividenden?

Het verkopen van aandelen met verlies telt mee tegen het verkopen van aandelen met winst?

Dank je!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
johangel
Berichten: 90

#2 , 23 nov 2020 22:37

je hebt beurstaks op aankoop/verkoop aandelen: 0,35%
je hebt roerende voorheffing op dividenden: 30% (waarvan een deel te recupereren via de belastingaangifte, een 300 euro)

natimewad28
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2020 18:38

Misschien is dit de verkeerde plaats. Stuur me alsjeblieft door en verwijder dit indien nodig! Ik heb duidelijk geprobeerd te googlen, maar het is een beetje verwarrend en ik vind het leuk om dingen op te splitsen door gelijkgestemde mensen op reddit! Als deze vraag ok is, dan ...

Het verkopen van aandelen is een meerwaarde. Minder belast dan inkomen. Minder belasting als u een jaar vasthoudt? Minder belast als u zich in een andere lagere belastingschijf bevindt?

Google vertelt me ​​dat het 15% is als je in een belastingschijf van 25% of hoger zit, maar slechts 5% als je in een schijf van 15% of lager zit. Waar?
10.0.0.0.1 192.168.1.254

Dividenden?

Het verkopen van aandelen met verlies telt mee tegen het verkopen van aandelen met winst?

Dank je!

issue got wsolvedd

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”