Hoe zag de vroege Nederlandse VOC-aandelenmarkt eruit?

nobitabre82
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Hoe zag de vroege Nederlandse VOC-aandelenmarkt eruit?

#1 , 29 okt 2020 10:28

In 1602 werd de VOC opgericht en voor zover ik weet was het een van de modernere aandelenmarkten. Hoe zag de ruil van aandelen voor geld eruit en vice versa? Hoe werd de prijs bepaald, was er ergens een publieke index, beschikbaar voor geïnteresseerden of was het mond-tot-mondreclame? Was er ruilhandel? Waren mensen die daar handel drijven uit alle sociale strata's of was het alleen voorbehouden aan elites?

Bij voorbaat dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 29 okt 2020 10:31

Dit lijkt mij geen juridische vraag?

nobitabre82
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2020 08:38

In 1602 werd de VOC opgericht en voor zover ik weet was het een van de modernere aandelenmarkten. Hoe zag de ruil van aandelen voor geld eruit en vice versa? Hoe werd de prijs bepaald, was er ergens een publieke index, beschikbaar voor geïnteresseerden of was het mond-tot-mondreclame? Was er ruilhandel? Waren mensen die daar handel drijven uit alle sociale strata's of was het alleen voorbehouden aan elites?usps tracking showbox speed test


Bij voorbaat dank!

issue got solved!!

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”