Goedkeuring

Hub3rt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Goedkeuring

#1 , 25 sep 2020 16:35

Ik heb via makkelar aanvraag voor hypotheek gedaan en die is goedgekeurd( (nog niet getekend)
Maar ondertussen heb ik via andere bank ook goedkeuring onvangt
Zijn er beide offerte binden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 25 sep 2020 17:37

Hangt er een beetje van af, wat u precies ondertekend hebt.

Uzelf bent niet gebonden om een lening af te sluiten, neem ik aan. De kredietinstelling daarentegen is wel gebonden voor een korte tijd, die u varieert van instelling tot instelling. Wèl kan het zijn dat u dossierskosten, schatting en dergelijke, zal verschuldigd zijn aan beide.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 25 sep 2020 21:33

Beste

Een kredietverstrekker is gebonden zodra u een officieel ‘aanbod’ ontvangt. Een ‘aanbod’ in deze context is een wettelijk document waarin de kredietverschaffer (dus niet de makelaar) u schriftelijk meldt dat het krediet is goedgekeurd alsmede de voorwaarden daarvoor ( termijn, rente, terugbetalingsmodaliteiten, waarborgen, verzekeringen enz. Een mailtje of een telefoon van uw makelaar is dus geen aanbod. U betaalt meestal ook dossierkasten zodra een aanbod wordt afgeleverd.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 26 sep 2020 08:21

dossierkasten :)

Ik heb zo de indruk dat de ingebouwde corrector de laatste tijd heel dikwijls tussenkomt.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 26 sep 2020 19:26

Moet dus inderdaad dossierkosten zijn🤗🤗
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”