visa kaart geblokkeerd

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

visa kaart geblokkeerd

#1 , 02 sep 2020 21:19

Ik krijg ineens melding dat mijn kaart geblokkeerd zou zijn door mijn instantie.
Alhoewel dat ik 3 online betalingen gedaan heb en dat lukt wel.
Ik snap er niks van ben noch geseind op de nationale bank of sta ik op de zwarte lijst.
Hoe komt het dat hij ineens geblokkeerd staat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 02 sep 2020 23:01

Beste

De reden daar van kan enkel uw bank of kredietkaartmaatschappij verklaren.
Bankrekening in overschrijding? Uitgaven of saldo niet in verhouding tot inkomsten? Er kunnen tal van redenen zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 sep 2020 23:15

nee had net een verhoging gevraagd dat is alles.Maar ik sta nergens negatief genoteerd of dergelijke.
Ik kreeg dat bericht net vanavond en toch heb ik online betalingen kunnen uitvoeren.Ik snap er niks van.

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 03 sep 2020 04:53

Kan een vermoeden van fraude zijn ... (niet door u).

Onlangs zelfde voorgehad, maatschappij had een inschrijving van dubieuze firma gehad en uit voorzorg geblokkeerd...

Na contact bleek dat ik geen toestemming aan die dubieuze firma had gegeven...

M.a.w. Is mogelijk om u te beschermen deze blokkering ...

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 03 sep 2020 20:39

Ben je 100% zeker dat die melding van uw bank komt ?

Heb je eventueel op links daarin geklikt ?

Want dergelijke meldingen zijn dé manier om aan je bankgegevens te geraken ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 sep 2020 21:52

Zo als reeds geschreven Enkel je bank kan je hier op antwoorden
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#7 , 04 sep 2020 09:49

Opletten, mogelijks phishing fraude.

De fraudeurs sturen random berichten rond dat uw kaart geblokkeerd zou zijn, en dat je even een aantal stappen moet uitvoeren (met je digipass) om ze te deblokkeren.

Beetje later is je kaart maxed out want ze hebben grote aankopen gedaan met de codes die jij net met je digipass hebt naar hen doorgestuurd.

Het ziet er allemaal heel legitiem uit, de websites zien er net echt uit, op het eerste gezicht geen verschil met de echte website van de respectievelijke banken, zeker voor de IT leken zoals ouderen en dergelijke meer.

Ik krijg regelmatig zulke berichten, van kaarten die zouden geblokkeerd zijn, terwijl ik bij die banken zelfs geen rekeningen heb! Ze sturen maar rond, en een bepaald percentage zal wel rekeningen hebben bij die bank, en nog een (kleiner) percentage zal toehappen uit onwetendheid en hop, geld kwijt.
En indien je zelf codes met je digipass hebt gegeven gaat het zéér lastig zijn om je geld terug te krijgen!

Terug naar “Bank & Beurs”