BNP algemene voorwaarden , wie kan me helpen

BartG1
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

BNP algemene voorwaarden , wie kan me helpen

#1 , 10 jul 2020 11:52

Hallo

Sorry voor het storen
Maar ik heb een vraag , ik heb bij BNP eind 2013 een krediet afgesloten , maar heb nu enkele problemen omdat ik dit wil stopzetten
Echter vind ik de algemene voorwaarden niet meer terug waarin verwezen wordt bij de lening

Betreft de zin en waarnaar ik dan ook op zoek ben "Algemene Voorwaarden voor Kredietopeningen aan Ondernemingen, geregistreerd te Brussel, zesde registratiekantoor op 24/08/2001, boek 271, blad 65, vak 7"
Of met de Algemene Voorwaarden voor Kredietopeningen aan Ondernemingen van eind 2013 zou ik ook al heel blij zijn

Kan iemand mij hierbij helpen aub , ik ben al dagen aan het zoeken geweest maar vind ze niet terug , ook op het internet vind ik deze nergens terug , de enigste dat ik kon vinden was van 2014 en zou er eentje nodig hebben van 2013

Alvast super bedankt voor de hulp

Mvgr
Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 10 jul 2020 11:56

Al eens bij het zesde registratiekantoor navraag gedaan?
Of bij BNP?

BartG1
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2020 12:08

Al eens bij het zesde registratiekantoor navraag gedaan?
Of bij BNP?
BNP zijn niet bepaald behulpzaam , omdat ik het krediet wil beëindigen doet men een funding loss en dat loopt aardig op
Wij moeten door omstandigheden ons pand verkopen , jammer genoeg , maar nu krijgen we van de bank een afrekening die hoger is dan het geleende bedrag in 2013

Zesde registratie kantoor kan je niet terecht voor een copy , heb hun al enkele malen gevraagd , het is ingeschreven daar maar heeft blijkbaar niets met mij te maken , het zijn de algemene voorwaarden die ik van de bank heb gekregen die verwijzen dat het ingeschreven is , is eigenlijk zoals een registratie van een huurcontract , ze zeggen wel het is geregistreerd maar niet specifiek uw contract is in het algemeen

Toch bedankt
Mvgr
Bart

Reclame

CityBird
Berichten: 792

#4 , 10 jul 2020 13:15

Wij moeten door omstandigheden ons pand verkopen , jammer genoeg , maar nu krijgen we van de bank een afrekening die hoger is dan het geleende bedrag in 2013
Afhankelijk van het type lening is dit idd het geval, (Lening met constante annuiteiten, omdat je bij dergelijk type lening in het begin enkel interesten aflost en geen kapitaal wat heel nadelig is bij vroegtijdige stopzetting) Ooit zelf in die situatie geweest en noodgedwongen de woning toen verhuurd. Was de meest voordelige oplossing.

etienne1948
Berichten: 33

#5 , 31 jul 2020 15:26

het is eigenaardig dat je meer moet terugbetalen dan de lening in 2013. normaal staat in de voorwaarden dat bij vervroegde terugbetaling er steeds 3 maand wederbeleggings vergoeding moet betaald worden (berekend aan de rente van de lening)( bij handelskredieten 6 maand) en eventueel schrapping van de hypothecaire inschrijving.(wegens aankoop nieuwe eigenaar) Als je geen cijfers doorgeeft is het moeilijk om tot jouw berekening te komen.Welke soort lening ? achterstallen ? deurwaarderskosten ?advocaten ?

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#6 , 01 aug 2020 12:19

Dit zal hoogstwaarschijnlijk een professioneel krediet zijn. En dergelijke kredieten aangegaan voor 31/12/2013 hebben een 'funding loss' clausule.
Dat betekent dat je de schade van het vervroegd opzeggen contract aan de bank moet betalen.
Het is eigenlijk de pendant van de koers in obligaties die een belegger krijgt bij verkoop.
U kan perfect de Algemene Voorwaarden die van toepassing waren op uw krediet aanvragen bij uw kantoor of bij de klantendienst..
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”