Life Home Spaarplan + schuldsaldoverzekering.

Laurent Hermus
Topic Starter
Berichten: 2

Life Home Spaarplan + schuldsaldoverzekering.

#1 , 27 aug 2008 23:07

Hallo,

Enige tijd geleden sloten ik en mijn vriendin bij KBC een zogenaamd LIFE HOME plan af. Dit op aanraden van de medewerker bij KBC. Dit KBC LIFE HOME plan zou immers kunnen gebruikte worden om een schuldsaldoverzekering (ssv) te financieren.

Nu kochten we onlangs een huis en moeten we inderdaad een SSV afsluiten. De lening hebben we niet bij KBC noch de SSV.

Toen we bij KBC de voorwaarden van een krediet bespraken, werd ons verzekerd dat wij dit LIFE HOME PLAN in alle gevallen voor een SSV konden gebruiken, of dit nu bij KBC werd aangegaan of niet.

Wanneer ik nu bij KBC langs ga, dan blijkt dit plots niet meer te kunnen, want -rara- wij sloten noch onze lening, noch onze SSV bij KBC af.

In de productfiche van de het LIFE HOME PLAN vind ik geen beperking van het gebruik van dit plan terug.

Heeft iemand hier een duidelijk zicht op? Of ervaring mee?

Ik vrees dat er ergens een papier bestaat met in zeer kleine lettertjes een beperking van het bovenstaande... :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 30 aug 2008 00:03

Beste,

Het Life Home Plan is eigenlijk een spaarverzekering waarin een "spaarpot" werd opgebouwd met de premies die je stortte.
Op elk ogenblik kan je die spaarpot laten aanwenden om de enige premie (of een deel ervan) van de SSV te betalen. Er gebeurt dus een omvorming van Life Home Plan naar SSV.
Je kan best schriftelijk een vraag naar de verzekeringsmaatschappij stellen waarbij je aangeeft over welke lening het gaat (kredietverstrekker, looptijd, betaalmodaliteiten, ...)
De maatschappij zal je dan een berekening opmaken op basis van betrokken Life Home Plan.
Slaag dus het bankkantoor over en wend je onmiddellijk tot de maatschappij.
Laatst gewijzigd door basejumper op 07 sep 2008 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Laurent Hermus
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 31 aug 2008 13:37

Beste,

Het maakt dus niet uit of mijn SSV bij KBC of een andere maatschappij wordt genomen?
Bij KBC vertelden ze mij dat die omvorming van LIFE HOME PLAN naar SSV enkel kan wanneer ik ook KBC kies voor mijn SSV.

Gr,

Laurent

Reclame

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#4 , 31 aug 2008 13:51

Beste,

Een omvorming van een bestaand contract gebeurt bij dezelfde maatschappij. je kan dus je Home Life Plan omvormen naar een SSV bij KBC, maar ter dekking van een krediet bij en andere financiële instelling.
dat zal waarschijnlijk de goedkopste oplossing zijn gezien je startleeftijd en eventuele dekking overlijden bepaald werden bij het aangaan van het Home Life Plan.
Moeilijke omweg is een transfert van de reserve van het Home Life Plan bij KBC naar een levensverzekering leders. Duurt lang en gaat meestal gepaard met kosten.
Is er een probleem om de SSV bij KBC te nemen en de lening elders?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”