Paypal in het rood

EliasDeGreef
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Paypal in het rood

#1 , 15 apr 2020 02:02

Hallo,

Ik heb ongeveer 30 euro betaald met Paypal, deze is gekoppeld aan mijn zichtrekening. Maar er stond net wat te weinig op. Maar de betaling is wel door gegaan en ik zie niks van mijn rekening gaan. Wat moet ik doen ? Gewoon geld aan mijn zichtrekening toevoegen en klaar is Kees ??

Alvast bedankt :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 15 apr 2020 09:20

Inderdaad, paypal heeft waarschijnlijk een domiciliëring op je account, wanneer je met paypal een betaling doet zal de betaling onmiddellijk doorgaan (zelfs al staat er helemaal géén geld op je rekening, Paypal kan dat niet weten), maar het bedrag pas enkele dagen later (met lang weekend/feestdagen kan dit zelfs bijna een week zijn) van je bankrekening gaan.
Zo snel mogelijk je rekening aanvullen om kosten te vermijden.

Wat doet paypal? Indien de domiciliëring niet kan doorgaan gaan ze je een berichtje sturen dat er onvoldoende geld op je rekening staat, met de vraag de rekening aan te vullen, en enkele dagen later zullen zij nogmaals proberen om dan het bedrag van je rekening te halen. Aan de kant van Paypal zijn hier (nog) geen extra kosten aan verbonden.
Wanneer het saldo nog steeds onvoldoende is en de domiciliëring een tweede keer niet doorgaat, gaat paypal vrij snel legale stappen nemen om aan hun geld te komen, en daar gaan snel stevige kosten aan verbonden zijn.
Ter info, door akkoord te gaan met die domiciliëring (het koppelen van je bankrekening aan Paypal) ben je akkoord gegaan met een heleboel regeltjes, je hebt dus een contract met paypal aangegaan (voor Belgen is dat dacht ik Paypal Luxemburg), en zij hebben alle recht om achter hun geld te gaan met incasso's en deurwaarders.

Wat doet je bank? Al naar gelang wat voor soort rekening je hebt (een gratis rekening, of bijvoorbeeld een betaalde rekening bij een grootbank) bestaat de kans dat er kosten aangerekend worden wanneer er een domiciliëring binnenkomt waarvoor er onvoldoende budget op je rekening staat. Zij gaan dan een "administratie kost" aanrekenen om de vragende partij (paypal hier dus) op de hoogte te brengen van het feit dat er onvoldoende geld op je rekening stond en daardoor de domiciliëring geweigerd is.

In het kort, geen enkel probleem, gewoon zien dat er zo snel mogelijk voldoende geld op die rekening staat, voorzie best maar enkele euro's extra voor het geval dat je bank kosten aanrekent, of je zou wel eens onverwacht een "ongeoorloofde negatief stand" aan je been kunnen hebben, daar de bank meestal die kosten pas een hele tijd later af gaat houden.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 apr 2020 12:27

Log eens in bij PP en kijk daar hoe het met de betaling staat

Je kan normaal ook daar aanzuiveren

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”