Persoonlijke lening

Thomas92j
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Persoonlijke lening

#1 , 09 apr 2020 08:17

Hoi,

Samen met mijn ex partner is er een persoonlijke lening aangegaan. Die persoon had dat geld nodig dus ik heb ook geen enkele Euro van dat bedrag gezien. De afspaak is ook dat die persoon de lening volledig zou betalen.

Nu is het zo dat mijn ex partner een zelfstandige is, maar het loon wordt niet uitgekeerd dmv sociaal secretariaat. Steeds wat naar zichzelf overschrijven. Niet correct, maar ok. Op dit moment betaalt mijn ex partner de lening niet, waardoor ze op mijn nek terecht komt. Ik heb al vaker voorgeschoten en werd ook netjes terugbetaald. Maar de komende maanden zit er geen terugbetaling is gezien de inkomsten van die persoon wegvallen.

Kan ik die persoon juridisch aanklagen wegens niet nakomen van gemaakte afspraken die op papier staat, desondanks ik mede contractant ben? Is er iets anders dat ik kan doen?

Bedankt voor de raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 apr 2020 09:49

De bank ga bij u komen en u zal dit eerst moeten betalen, daarna kan je u ex proberen dagvaarden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas92j
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2020 14:05

De bank ga bij u komen en u zal dit eerst moeten betalen, daarna kan je u ex proberen dagvaarden !
Dank voor je feedback.

Wat ik mij afvraag is hoe ver het moet komen. De vraag die ik me stel vanaf wanneer kan dit?

Bedankt.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 09 apr 2020 14:10

u kan het een paar maand uitstellen, en dan komen ze ineens om de totale som, plus nog wat bijkomende kosten. Voordeel (?? :roll: :roll:) dan wel is dan wel dat u die fout niet meer kan maken, omdat u op de zwarte lijst terechtkomt, samen met de medeontleners; tenzij natuurlijk als u nog de kans krijgt, en onmiddellijk alles vereffent.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 apr 2020 14:59

Dit is nu voor u het groot probleem op de zwarte lijst komen, na 3 maanden achterstand zet men jullie op de zwarte lijst, en na de eerste betaling dat je moet doen aan de bank kan je ex dagvaarden, maar wat baat het als hij geen centen heeft, wat haalt het uit ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Bank & Beurs”