Uit de autolening stappen van ex-man

Stephanie12
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uit de autolening stappen van ex-man

#1 , 16 mar 2020 17:25

Hallo,
Ik heb meegertekend aan een lening van mijn ex-man voor een auto, ik sta borg. Na 2 jaar wil ik nu zelf een auto kopen maar ik krijg er geen lening voor omdat ik al in een lening zit (bij mijn ex-man). Hij kan de lening niet in 1 keer afbetalen of een nieuwe lening nemen op die auto, zodat ik er uit kan, en doet dus moeilijk en zegt dan dat ik pech heb. Wat kan ik hieraan doen? Kan ik er wel uitstappen met een advocaat? Of heeft dit geen nut omdat het nooit meer gaat tot het is afbetaald? Dank u wel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 16 mar 2020 17:49

Wat kan ik hieraan doen?
Niets. Als dat kon dan zou het principe van garant staan geen enkele betekenis meer hebben.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2020 18:46

Verspil er geen tijd aan maar dit gaat zeker niet lukken
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 16 mar 2020 23:18

Niet alleen dat als hij niet betaald kimt men bij u het geld halen en of de auto bij hem maar gezien u solvabel bent bent u eerst aan de beurt...
Waarom is dat niet geregeld in de echtscheidingsakte ? veranderd niets aan de borg want bank niet betrokken partij maar had u wel enkele andere zekerheidstellingen kunnen geven bij andere zaken.

Terug naar “Bank & Beurs”