Vrijgemaakte huurwaarborg wordt niet doorgestort

ebrmidt
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Vrijgemaakte huurwaarborg wordt niet doorgestort

#1 , 24 jan 2020 09:27

Op 19 december gaan we langs op het kantoor van Aion bank in de Wetstraat te Brussel om te samen met de vertrekkende huurder de huurwaarborg vrij te maken. Het grootste deel gaat naar de huurder, het overige naar ons.

Echter, we zijn nu een maand later en Aion heeft het geld nog steeds niet overgeschreven.

We hebben reeds 2 mails gestuurd naar het kantoor. Op de eerste kregen we een standaard antwoord dat ze het zullen verifieren.
Op de 2e kregen we geen response.
We hebben ook gebeld, maar via de telefoon willen ze geen informatie doorgeven wegens confidentialiteit/privcay reden.
Om verder geholpen te worden moeten we ons aanloggen via hun platform ... alleen we zijn geen klant bij deze bank.

Hoe kunnen we deze bank aansporen om het vrijgegeven deel van de huurwaarborg over te maken ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 24 jan 2020 15:30

Klacht indienen bij Ombudsfin: https://www.ombudsfin.be/nl/particulier ... -indienen/

Is geen wondermiddel (wel véél goedkoper dan een uitvoerbaar vonnis bekomen), maar kan wel zaken in beweging zetten.
"sowieso" schrijf je zo.

ebrmidt
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2020 12:58

Nog even de afhandeling meegeven:

Na veel bellen en mailen (enkel Frans of Engels, niemand spreekt er Nederlands) hebben we uiteindelijk een afspraak kunnen bekomen in hetzelfde kantoor in Brussel.
(weer een dagje verlof moeten nemen).

Een andere bankbediende stond ons te woord: om een onduidelijke reden was het deel van de huurder overgemaakt in december 2019 maar dat van de verhuurder stond nog steeds op de rekening. De vergissing zou rechtgezet worden binnen de week.

Twee weken verder: Aion heeft het bedrag nog steeds niet overgemaakt.
Nog maar eens een mail gestuurd, maar nu rechtstreeks naar die kantoorbediende.
Weer twee weken verder zonder response.

Gisteren leggen we het geval voor in ons lokaal bankkantoor.
Onze bankdirecteur zendt een mail naar Aion (blijkbaar hebben banken onderlinge mail addressen) in de ochtend. In de vroege namiddag ontvangen we een response van Aion op de mail van een twee weken geleden dat de transfer werd uitgevoerd.

Dat is dus een overschrijving tussen 2 Belgische banken dat exact 2 maanden nodig had.

Een klacht neerleggen bij Ombudsfin was echt de laaste optie.


De rating, de dienstverlening, de reviews: Aion lijkt een Optima Bank in spe.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”