Geblokkeerde rekening

StefanieCasier
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geblokkeerde rekening

#1 , 18 dec 2019 13:23

Beste ,

De bank heeft onze rekening geblokkeert zonder reden.
Wij merkte een bedrag op onze rekening die daar niet hoort. Wij hebben dit gemeld omdat de mensen van waar het geld komt, waarschijnlijk gehackt zijn. Nu wij melden dit uit gebezorgtheid en eerlijkheid omdat wij dit geld niet moeten hebben.

Nu hebben ze al 2 dagen mijn rekening geblokkeert dat geld staat nog steeds op mijn rekening + geld van ons op de spaarrekening..

Nu ga ik constant naar de bank om te vragen of ze onze spaarrekening willen vrijgeven. Want wij zitten zonder geld. Wij hebben niks wij kunnen geen boodschappen doen ,.. helemaal niets.

Nu wij verstaan dat ze dit willen onderzoeken maar onze spaarrekening is volledig van ons... Wij staan met onze rug tegen de muur...

Mag dit of kunnen ze dit niet weigeren?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 20 dec 2019 10:45

Stefanie

Dat kan. Mogelijk zijn jullie gebruikt als ‘Mule ‘. Mogelijk is er achterliggend een gerechtelijk onderzoek. En dan is blokkering een bewarende maatregel.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 20 dec 2019 10:52

Kan TS tijdelijk een andere rekening openen voor de lopende inkomsten en uitgaven, of worden ook de wedden en dergelijke "bevroren" gehouden?

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”