financiering aanvraag

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

financiering aanvraag

#1 , 07 dec 2019 15:43

Ik heb een vraag
Ik heb verschillende leningen lopen die stipt en correct worden betaald.
Nu heb ik een nieuwe aanvraag gedaan voor een financiering van een wagen, nu ben ik bang dat de bank waar ik de aanvraag gedaan heb en al een visa kaart plus een kleine lening heb dat ze kunnen zien dat ik nog andere leningen lopen heb en dat ze al mijn kredieten bij hen stopzetten.
Kunnen ze dat doen?Of kan ik toch een auto financiering krijgen (heb nog steeds een lopen maar verkoop dit voertuig)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 07 dec 2019 16:23

nu ben ik bang dat de bank waar ik de aanvraag gedaan heb en al een visa kaart plus een kleine lening heb dat ze kunnen zien dat ik nog andere leningen lopen heb en dat ze al mijn kredieten bij hen stopzetten.
Leningen zijn contracten
Als u uw kant van het contract nakomt (betaalt dus) moet de bank haar kant nakomen ...

Er worden geen leningen stopgezet omdat u een andere aanvraagt.
Of kan ik toch een auto financiering krijgen
Dat zal van de bank afhangen
(heb nog steeds een lopen maar verkoop dit voertuig)?
Normale situatie is dan dat de lening afbetaald wordt met de opbrengst van die verkoop.
Leningcontract laat normaal niet toe dat u het voertuig zomaar verkoopt - dat is eigenlijk het onderpand van de bank voor de lening.
Lees uw contract na :!:


Totaal ongezonde situatie om een nieuwe autolening aan te gaan, terwijl u de eerdere nog verder moet afbetalen ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2019 16:25

ieder bank kan zien bij wie en waar je een lening lopen heeft als ook zien hoeveel krediet kaarten je op je naam heeft !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 dec 2019 16:33

maar als ik verschillende kredietkaarten heb kunnen ze die bij deze bank stopzetten (alles wordt stipt en op tijd afbetaald).En voor de financiering van de nieuwe wagen, wordt de andere wagen volledig afbetaald om een nieuwe financiering aan te vragen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 07 dec 2019 16:44

maar als ik verschillende kredietkaarten heb kunnen ze die bij deze bank stopzetten (alles wordt stipt en op tijd afbetaald).
Waarom zouden ze dat doen :?:

Bank gaat wel naar al uw uitstaand krediet kijken.
Wat ook logisch is.
En voor de financiering van de nieuwe wagen, wordt de andere wagen volledig afbetaald om een nieuwe financiering aan te vragen.
Dan is er toch niets aan de hand ?

U hebt er een (auto)lening, en wil die stopzetten, terugbetalen, en vervangen door een andere.
Niks abnormaal aan.
Ga eens langs uw bank ...
Zeg wat u wil doen.
Vraag wat u kan lenen, en hoe dat praktisch verloopt met verkoop auto / stopzetten lening / nieuwe lening ...

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 dec 2019 16:45

oké maar ik verschillende kredietkaarten in andere banken heb kunnen ze dat stopzetten daar waar dat ik de aanvraag doe of heeft dat er niks mee te maken?

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 dec 2019 18:05

hoeveel leningen of kredieten mag je hebben in België of doet het er niet toe om de autofinanciering te krijgen?

basejumper
Berichten: 4626
Locatie: Diest

#8 , 07 dec 2019 18:53

Beste


Bij elke kredietverstrekking is een bank verplicht om de Centrale Kredieten aan Particulieren te raadplegen. Daarin staan alle kredieten en kredietopeningen op vermeld. Kredietkaarten staan daar NIET op. In voorkomend geval enkel de kredietopening dier er aan verbonden kan zijn,
De bank moet dat raadplegen om consumenten te beschermen tegen overmatige kredietlast. Er is op zich geen limiet in functie van aantallen kredieten. Wel zal men nakijken wat enerzijds uw inkomen is, en anderzijds uw lasten. En als daar een gezond evenwicht is geen probleem.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 dec 2019 19:06

oh raar laatste keer zag ik op mijn aanvraag bij de nationale bank dat er ook een kredietkaart bijgerekend was? is dat normaal?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 07 dec 2019 19:16

Uw bank kan vinden dat u teveel uitstaande schuld heeft in verhouding tot uw inkomen, of dat u mogelijk teveel schulden kan maken (met de kredietkaarten bijvoorbeeld), en u daarom een nieuwe lening weigeren.
Maar daar stopt het.

Waarom zou de bank iets veranderen aan een bestaande toestand als er daarmee geen problemen zijn :?:

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 dec 2019 19:49

idd dus je mag veel kredieten of leningen hebben, maar ik zou de financiering in dezelfde bank nemen dus ze krijgen van de garage het geleend bedrag terugbetaald en moet ik een nieuwe financiering aanvragen doch het is wel ietsje duurder.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#12 , 07 dec 2019 20:08

ik heb het een keer meegemaakt dat ze mijn kredietkaart met de helft verminderd hebben omdat ze vonden dat mijn inkomen minder was dan mijn kredietkaart ik vond dat echt erover

basejumper
Berichten: 4626
Locatie: Diest

#13 , 07 dec 2019 21:46

Een kredietkaart als dusdanig staat niet in het CKP.
Enkel als er een kredietopening aan gekoppeld is staat die wel in het CKP.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”