Volmachtdrager digitale bankrekeningen

kamiel.claeys01
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Volmachtdrager digitale bankrekeningen

#1 , 27 okt 2019 10:00

Kan volmachtdrager digitaal nog inzage hebben van rekeningen als de volmacht ingetrokken is door volmachtgever ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 27 okt 2019 10:25

Kan volmachtdrager digitaal nog inzage hebben van rekeningen als de volmacht ingetrokken is door volmachtgever ?
Zou normaal niet mogen
Volmachtgever kan ook kijken welke bankkaart(en) er op zijn rekeningen zijn, welke hij in bezit heeft, en welke de volmachthouder dan mogelijk nog heeft, en deze laten blokkeren, maar zou verwachten dat dit ook al gebeurd is bij intrekking volmacht ...

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 27 okt 2019 14:20

Als hij niet in bezit is van de bankkaart van de volmachtgever kan dat niet meer.
Met eigen bankkaart (bij dezelfde bank) ziet men ook de rekeningen waarvan men volmachthouder is (maar je kan er geen verrichtingen mee doen).
Als de volmacht wordt gestopt zal (normaliter!) ook het passieve zicht op de rekeningen stoppen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 27 okt 2019 20:21

Je kan wel degelijk verrichtingen doen op rekeningen Van derden waarop je volmacht hebt met je eigen bankkaart (ik toch bij mijn bankrelaties)

Als de volmacht ingetrokken wordt gaan de bank de toegang rot die rekeningen schrappen (toch bij mijn bankrelaties)

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#5 , 27 okt 2019 20:34

Een gevolmachtigde die digitaal wil aanloggen doet dat altijd via een kaart of app op zijn eigen naam. Hij/zij kan alle rekeningen raadplegen waarop hij/zij titularis, medehouder of gevolmachtigde is. Als een volmacht wegvalt verdwijnt die rekening uit de lijst en kan er niets meer geraadpleegd worden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”