Restschuld na gedwongen openbare verkoop huis

Thelifeofwho
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Restschuld na gedwongen openbare verkoop huis

#1 , 19 sep 2019 13:46

Hallo,

Een vraag wie me bezighoudt. Bijna 10 jaar geleden is mijn huis dat ik samen met mijn ex had gekocht openbaar verkocht met verlies. Mijn ex heeft de woning nooit willen verlaten noch verder betalen. Ikzelf ben met kind noodgewongen moeten vertrekken om onze veiligheid te garanderen. 1 dag te laat geweest bij de advocaat om uit onverdeeldheid te treden.
Verschillende jaren loonbeslag gehad voor de bijkomende persoonlijke lening die toen onze notariskosten had gedekt. Deze is nu volledig afbetaald en ik heb terug gewoon mijn loon en alle extra’s zoals teruggave belastingen, vakantiegeld, etc. Ik dacht naïef genoeg ao blijkt dat hiermee alles klaar was nadat ik van de bank een brief kreeg dat dit dossier was afgerond. Nu blijkt dat dit enkel ging om het stuk van dus die bijkomende lening. Op de pagina van de nationale bank kan ik zien dat er nog een restschuld van ongeveer 80.000€ openstaat onder mijn naam. Er staat ; huidige toestand, daaronder het bedrag en het jaartal 2013. Als ik de vraag stel aan de nationale bank hoe het komt dat er niet staat 2019 zeggen zij dat dit komt omdat de bank zelf dit nooit heeft aangepast. Kan iemand me vertellen hoe het komt dat ik over deze restschuld geen briefwisseling krijg sinds de verkoop, geen loonsbeslag of voorstel tot afbetaling. Mijn ex heeft al jaren contactverbod met mij en ik weet dus niet of hij hiervoor betaald heeft of an het betalen is of eventueel in schuldbemiddeling is gegaan. Ik durf zelf niet goed de bank contacteren uit angst “ slapende honden wakker te maken” . Al lijkt het me straf dat een bank “ vergeet “ dat er nog ergens geld gehaald mlet worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 19 sep 2019 14:06

Daarvoor moet u naar madame blanche gaan vrees ik...

"Mijn ex heeft de woning nooit willen verlaten"
Heeft uw ex dat huis dan misschien gekocht of een weldoener gevonden?

Info in vraag rammelt van alle kanten. Meer uitleg nodig.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thelifeofwho
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2019 18:37

Hey Thomas,
Ik bedoel hiermee dat hij niet heeft willen instemmen met een verkoop die we zelf zouden hebben geregeld om zo toch nog een goeie prijs te krijgen voor het huis. Omdat er niet meer werd betaald voor de hypotheek heeft de bank dan begrijpelijk gezegd we gaan openbaar verkopen. Men is hem daar met de politie moeten gaan buitenhalen toen is een beetje een speciale situatie. Hij wou blijven wonen in het huis maar niets meer betalen.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”