Mijn zoon is 16 jaar geworden. Hij woonde tot 14 dagen geleden nog bij zijn moeder. 'Plots' heeft hij de beslissing genomen om bij mij te wonen.
Zijn moeder heeft de dag nadien aangifte gedaan bij de politie, dat zij ermee instemde dat hij bij mij kwam wonen. Verdere regelingen, zoals een handtekening om toelating tot adresverandering houdt zij volledig tegen....
Na het weekend, een 5-tal dagen nà zijn verhuis, kwam hij wenend vertellen dat zijn moeder zijn spaarrekening heeft leeggehaald, dit voor €650.
Ik heb info genomen bij de bank, om te weten welke regeling er getroffen was. Mijn zoon had de rekening op zijn naam staan, maar zij had volmacht. De bank heeft ook toegegeven dat dit bedrag per bankchecque is uitbetaald geweest.
Vraag: kan zij dat zomaar doen? Kan ik, of liever mijn zoon, op een of andere manier dit geld terug eisen. Is de bank niet schuldig: zij mogen toch enkel het geld geven ten bate van mijn zoon? Hij was reeds enkele dagen bij mij, en zij had het vrijwillig aangegeven.
Zij is alleszins niet van plan om het terug te geven. Ik citeer: "Wij (haar nieuwe man en haarzelf) hebben dat voor hem gespaard, dus kunnen wij het nu terugnemen". Wat met het geld dat hij op nieuwjaar heeft gekregen, zijn verjaardagen e.d.?