kasbons

saysham
Topic Starter
Berichten: 7

kasbons

#1 , 24 jun 2008 14:34

Mijn oma heeft ooit kasbons aangekocht voor de 3 kinderen.

Ondertussen is mijn oma dement en zit ik het rusthuis, mijn tante (laat ik haar X noemen) ze is bewindvoerder van mijn oma.

Mijn moeder is vorig jaar overleden en ik ben de erfgenaam, mijn moeder had dus ook een kasbon.

Dan is er nog mijn nonkel waarvan ik bewindvoerder ben, deze heeft ook een kasbon.

Nu is het zo dat deze kasbons vervallen waren dus dat we het geld konden laten uitbetalen.

Mijn tante heeft toen op haar eentje besloten dat de kasbons niet mochten uitbetaald worden en ze heeft de looptijd verlengd.

Nu is mijn vraag kan dit zomaar??

Als ik morgen beslis dat ik deze kansbon voor mij wil uitbetaald zien, heb ik daar dan recht op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 26 jun 2008 10:20

Ik ga ervan uit dat de betrokken kasbons titels aan toonder zijn.

“Art.2279.Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

“Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen...”(B.W.).

Dit houdt in dat u dient te bewijzen dat de kasbons die een ander bezit uw eigendom zijn.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”