Het niet betalen/bijvullen van een negatief PayPal saldo.

Amuclyas
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Het niet betalen/bijvullen van een negatief PayPal saldo.

#1 , 30 apr 2019 09:55

Geachte,

Door wat te surfen over PayPal vooral over het feit wanneer je in het rood staat en dit niet aanvult ben ik wat ongerust geworden. Ik heb een tijdje geleden een account verkocht op een website, daarna besloot de koper het account terug te bezorgen (7 dagen garantie), ik was verplicht het geld terug te betalen wat al zo goed als op was toen... Ik besloot dit terug te betalen via PayPal (dit kon omdat mijn zichtrekening hierop was aangesloten zodat ik welk bedrag dan ook kon betalen). Normaal doe ik zoiets niet want ik wist van te voren dat ik dit niet kon betalen maar ik had geen keuze en nu zit ik met een probleem natuurlijk, ik heb geen werk want ik zoek mijn studies eerst nog af te maken en aan m'n ouders kan ik het moeilijk vragen. Het bedrag waarover we het hebben gaat over €300. Wat vind u dat ik moet doen? Wat zijn de mogelijkheden? Ik kan moeilijk PayPal bellen om te zeggen dat ik gewoon weg niet kan betalen, dat gaat in het verkeerde emmertje vallen...

Alvast bedankt!


Met vriendelijke groet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GB2702
Berichten: 232

#2 , 30 apr 2019 09:59

Het enige correcte dat u kan doen is zien dat u aan het geld kan raken om het te betalen.

Amuclyas
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 apr 2019 10:04

Ja dat weet ik maar wat zijn de rechtelijke gevolgen hier in België als een negatief saldo blijft hangen op lang termijn? Heeft u hierover enige kennis van?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 30 apr 2019 10:18

Aan het einde van de rit? Een dagvaarding, veroordeling om schuld + gemaakte kosten te betalen en uiteindelijk beslag op de goederen die de deurwaarder aantreft op uw adres.

Echt niet de weg die u wil volgen voor amper 300 EUR. Leen het geld bij vrienden of familie en zoek ASAP een legale (!) bijverdienste.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 apr 2019 10:22

En op de zwarte lijst komen van de NBB
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 30 apr 2019 10:23

Het gaat hier niet om een krediet.
"sowieso" schrijf je zo.

Amuclyas
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 apr 2019 10:24

Ja redenen genoeg om zo snel mogelijk aan dat geld te komen, bedankt voor alle reactie's. Ik weet wat mij te doen staat alleen hopen dat het op tijd komt.

Amuclyas
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 apr 2019 10:28

Ook las ik dat je 120 dagen de tijd hebt om PayPal terug te betalen voordat ze echt actie gaan ondernemen?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#9 , 30 apr 2019 10:34

Je account zal geblokkeerd worden, ze proberen binnen een aantal weken opnieuw.
Het duurt inderdaad even voor ze echt overgaan tot actie, maar in tussentijd ga je niet veel kunnen doen.
Of het 120 dagen is, dat durf ik niet te zeggen, maar je gaat sowieso een maand hebben.

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 30 apr 2019 10:37

Kijk ook na of uw eigen bank geen kosten aanrekent voor geweigerde domiciliëringen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Bank & Beurs”