Beslag op vakantiegeld

Patrickvano
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Beslag op vakantiegeld

#1 , 24 apr 2019 01:35

Geachte
X bank gaat een beslag uitvoeren op mijn vakantiegeld terwijl in 2007 al eens verzet is aangetekend maar doet dit via elektronische weg waardoor men geen verzet kan aanteken bij de dienst vakantiegeld.
Ik heb de bank al aangeschreven en nogmaals verzet aangetekend maar deze legt dit gewoon naast zich neer.
Wat het ergste is dat het om geen lening gaat maar om een negatief saldo op mijn zichtrekening waar ik zelf niet negatief kon gaan ze een betaling hebben uitgevoerd. Wat kan ik er aan doen om dit tegen te houden want het is ook een schuld van meer dan 12 jaar geleden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2019 16:10

Eens duidelijk zijn een negatief saldo = lening die de bank je toestaat om in het rood te kommen .
Het is toch niet de bank zijn schuld dat u onder nul is gegaan ?
Of zie ik dit verkeerd ?

Het is soms een dienst of service van de kant van de bank dat men je in het negatief heeft laten gaan bij een debetrekening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2019 17:02

Loonbeschermingswet
Art. 29.Binnen tien dagen na de verzending van de in artikel 28, 1°, bedoelde kennisgeving kan de overdrager zich verzetten tegen het voornemen tot uitvoering van de overdracht, mits hij daarvan kennis geeft aan de gecedeerde schuldenaar.
Binnen vijf dagen na de verzending van de brief van de overdrager moet de gecedeerde schuldenaar de overnemer daarvan in kennis stellen.
In geval van verzet mag de gecedeerde schuldenaar niets inhouden van het loon ter uitvoering van de overdracht, zolang deze niet bekrachtigd is overeenkomstig artikel 31.
Waarom zou dit niet van toepassing zijn en zou u geen verzet kunnen aantekenen bij "de dienst vakantiegeld"?
U kan die dienst toch aanschrijven en laten weten dat u zich verzet tegen een uitvoering van een overdracht van loon.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 apr 2019 19:36

Wat doe je dan met het beslag op de teruggave van de belastingen voor boetes ?

Is dit dan ook Loonbeschermingswet ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 apr 2019 19:54

Wat doe je dan met het beslag op de teruggave van de belastingen voor boetes ?

Is dit dan ook Loonbeschermingswet ??
Dat heeft niets te maken met een loonoverdracht.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 apr 2019 20:03

Je zal wel gelijk hebben , maar belasting teruggaven heeft ook ooit een deel van het loon geweest die teveel is ingehouden door de werkgever.
Dit zijn dan twee maten en gewichten .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Patrickvano
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 apr 2019 06:40

Eens duidelijk zijn een negatief saldo = lening die de bank je toestaat om in het rood te kommen .
Het is toch niet de bank zijn schuld dat u onder nul is gegaan ?
Of zie ik dit verkeerd ?

Het is soms een dienst of service van de kant van de bank dat men je in het negatief heeft laten gaan bij een debetrekening.
Geachte
Ik kon niet negatief gaan en heb nooit een handtekening gezet om negatief te gaan op mijn rekening. Banken mogen deze vorm van kredieten niet zomaar toestaan sinds 1999 er moet steeds een contract zijn.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#8 , 25 apr 2019 08:11

Beste

U verwijt die bank dat ze u negatief heeft laten gaan. Tegelijk hebt u natuurlijk zelf de hoofdverantwoordelijkheid om provisie te voorzien voor betalingen/overschrijvingen die u zelf aanvraagt/uitvoert/laat uitvoeren.
Er zijn wel degelijk tal van verrichtingen die uw rekening buitencontractueel in overschrijding kunnen zetten. cfr vb maandelijkse afrekening kredietkaart. Die gaat sowieso van uw rekening af. Al dan niet binnen een toegestane kredietlijn.

Zoals Scorpioen zegt kan je perfect de dienst vakantiegeld aangetekend verwittigen dat je dit betwist.

Tegelijk blijkt uit uw relaas dat Beobank al herhaaldelijk pogingen ondernam. Het lijkt me dat hun initiatieven waarschijnlijk tot gevolg hebben dat één en ander niet verjaard is.

Als u niet betwist dat de betaling waardoor uw rekening negatief kwam in uw opdracht/voordeel gebeurde zal u dat vroeg of laat toch moeten betalen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#9 , 25 apr 2019 08:12

Beste,

Kunt u misschien eens verduidelijken hoe het negatieve saldo is ontstaan?
Dan kunt u nog eens duidelijk met de algemene voorwaarden van uw product afstemmen als dit mogelijk kon zijn of niet.

Patrickvano
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 mei 2019 15:55

Beste

U verwijt die bank dat ze u negatief heeft laten gaan. Tegelijk hebt u natuurlijk zelf de hoofdverantwoordelijkheid om provisie te voorzien voor betalingen/overschrijvingen die u zelf aanvraagt/uitvoert/laat uitvoeren.
Er zijn wel degelijk tal van verrichtingen die uw rekening buitencontractueel in overschrijding kunnen zetten. cfr vb maandelijkse afrekening kredietkaart. Die gaat sowieso van uw rekening af. Al dan niet binnen een toegestane kredietlijn.

Zoals Scorpioen zegt kan je perfect de dienst vakantiegeld aangetekend verwittigen dat je dit betwist.

Tegelijk blijkt uit uw relaas dat Beobank al herhaaldelijk pogingen ondernam. Het lijkt me dat hun initiatieven waarschijnlijk tot gevolg hebben dat één en ander niet verjaard is.

Als u niet betwist dat de betaling waardoor uw rekening negatief kwam in uw opdracht/voordeel gebeurde zal u dat vroeg of laat toch moeten betalen...
Het ging niet om een lening of kredietkaart maar om een betaal opdracht die ik niet kon verwijderen van 1550€ terwijl er maar 175€ op de rekening stond en mijn loon werdt er zelf niet op gestort dus ze konden geen betaling doen opdat ze geen garantie hadden om mijn geld te zien.

Terug naar “Bank & Beurs”