Kredietkaart koppelen aan gezamenlijke rekening

Antwerpgirl
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Kredietkaart koppelen aan gezamenlijke rekening

#1 , 19 mar 2019 23:24

Hallo,

Mijn man en ik hebben een gezamenlijke rekening. We zijn getrouwd met scheiding van goederen. Hij heeft een kredietkaart van 5000€ gekoppeld aan onze gezamenlijke rekening. Ik heb daar nooit mijn akkoord voor gegeven. Kan de bank dit zomaar doen? Het zit nl zo: mijn man werkt niet en ontvangt een uitkering. Hij geeft meer uit dan hij ontvangt. De kredietkaart wordt vereffend door het geld dat op de gezamenlijke staat (dus ook mijn geld!). Wij hebben hier vaak ruzie over. Ik wil niet betalen voor zijn schulden, daarom ook scheiding van goederen. Nu komt het. Ik ben gestopt met geld op de gezamenlijke te storten. Dus als de afrekening van zijn kredietkaart komt, staat de gezamenlijke zwaar in het rood. Wat doet de bank? Die haalt geld van mijn zichtrekening en als dit niet voldoende is, wordt er ook geld van mijn spaarrekening gehaald door de bank! Kan dit en mag dit? Hoe kan ik mijn geld beschermen? Ik heb vaak aan mijn man gevraagd om de kredietkaart los te koppelen van onze gezamenlijke rekening. 'Dat gaat niet', zegt hij dan.
Iemand raad/advies?
Bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding